کد خبر: ۱۰۷۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۵

یک‌و نیم میلیارد تومان هزینه همایش ایرانیان خارج از کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور اظهار کرد:‌ امید است خانه ایرانیان برای هموطنان ایرانی در خارج از کشور مامن و پناهگاهی در تمام حوزه‌ها باشد که هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور بتوانند تعاملات و تبادل خوبی داشته باشند. 

دبیرکل شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور برخی خبرها مبنی‌بر هزینه 80 میلیارد تومانی برگزاری همایش دوم ایرانیان خارج از کشور را تکذیب و هزینه برگزاری این همایش را یک میلیارد‌و‌چهار صد میلیون تومان اعلام کرد.

محمد شریف ملک‌زاده ـ دبیرکل شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور ـ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد و فعالیت این شورا اظهار کرد: این شورا دارای شش کارگروه تخصصی علمی ـ آموزشی، علوم و فن‌آوری‌های نوین، کنسولی، فرهنگ و رسانه، حقوقی و قضایی و اقتصاد و بازرگانی است که هر کدام از کار گروه‌ها دارای دبیری هستند که از سوی هر یک از وزارت‌خانه‌های مربوطه و حکم دبیرکل شورا انتخاب می‌شوند. از سوی دیگر هر یک از این کار گروه‌ها اعضای ثابت و مدعو دارند که در حوزه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی در شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور فعالیت می‌کنند.

ملک‌زاده در ادامه اظهاراتش از راه‌اندازی کار گروه جدید دین و اندیشه خبر داد و اضافه کرد: به تازگی کارگروه دین و اندیشه به عنوان هفتمین کارگروه موجود در این شورا راه‌اندازی شده و فعالیت خود را آغاز می‌کند که این هفته شورا فعالیت این کارگروه را به صورت مصوبه در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور ادامه داد: کل پرونده‌های ایجاد شده در راستای تماس‌های گرفته شده با این مرکز شبانه‌روزی چهار هزار و 183 پرونده بوده که نقطه قابل توجه این است که این پرونده‌ها ثبت شده و سپس توسط کارشناسان شورا در حوزه‌های مختلف مورد پیگیری قرار گرفته و نتایج این پیگیری‌ها اعلام می‌شود؛ هم‌چنین تماس‌هایی به صورت آنلاین با این مرکز شبانه‌روزی پاسخ داده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین