کد خبر: ۱۰۷۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۳

کیهان: "نون و ریحون" یک مجموعه ضد نظام است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجموعه تلویزیونی «نون و ریحون» در یکی از قسمت‌هایش که دوشنبه شب پخش شد، نظارت و ممیزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حوزه کتاب را زیر سوال برد و ناظران و بررسی کنندگان را که نویسندگان و صاحب قلمان متعهدند، افرادی «بی‌سواد» خطاب کرد. 

کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: مجموعه نون و ریحون که از شبکه پنجم یا شبکه تهران سیما پخش می شود، پیشتر با متهم کردن نظام به سرکوب و شکنجه به یاری جریان فتنه شتافته بود. این مجموعه که به موضوع «رمضان» ارتباطی ندارد، توسط فردی کارگردانی شده است که در کار مبتذل سینمایی قبلی خود نیز چهره واپس‌گرا و خشنی از متدینین و نظام اسلامی ترسیم کرده بود.

در حالی که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مراحل تصویب یک طرح، انتخاب عوامل و ساخت و پخش یک اثر، مراحل نظارتی خاصی را پشت سر می‌گذارد، ساخت و پخش مجموعه یاد شده، جای شگفتی دارد!

جالب است که شبکه پنجم قصد دارد، پخش مجموعه ضد نظام نون و ریحون را تا پس از عید فطر نیز ادامه دهد! نویسنده این سریال در دوران اصلاحات با چاپ مقاله‌ای موهن و ضد دینی در «نشریه موج» موجبات اعتراض مراجع و مردم مسلمان را برانگیخت.

در حالی که مدیریت فعلی شبکه پنجم به عنوان چهره‌ای مومن و متعهد به نظام شناخته می‌شود، اما گماردن برخی نیروهای مسأله‌دار نتیجه طبیعی‌اش، ساخت مجموعه‌هایی نظیر نون و ریحون است.

در گذشته سابقه نداشت رسانه ملی که باید مبلغ و مدافع نظام باشد، نه نقد، که خود تبدیل به تریبونی برای تکرار حرف‌ها و اتهامات رسانه ها و دولت‌ها و گروهک‌های ضد انقلاب شود!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
برنامه بسیار جالب وپر محتوی است لطفا ایراد بنی اسرائیلی

نگیرد آقای شریعتمداری
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین