کد خبر: ۱۰۷۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴

مهمانپرست: محاکمه خانم آشتیانی به جرم زنا متوقف است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محاکمه خانم آشتیانی به جرم زنا متوقف و پرونده مجددا تحت بررسی قرار گرفته است اما محاکمه وی به جرم قتل در حال اجرا است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هیاهوی کشورهای غربی درباره حکم اعدام سکینه آشتیانی را بهانه‎ای برای اعمال فشار بر سر برنامه اتمی ایران دانست.

رامین مهمانپرست، روز چهارشنبه (17شهریور) در گفت‎و گو با پرس تی‌وی، جنجال و هیاهوی کشورهای غربی درباره حکم سکینه محمدی آشتیانی را غیرواقعی خواند.

مهمانپرست افزود: کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا از این پرونده بهره‌برداری سیاسی کرده و آن را به یک بازی سیاسی تبدیل کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: ایران از سوی امریکا و کشورهای غربی بر سر مسأله اتمی‌اش تحت فشار بوده و پرونده آشتیانی نیز مشخصا سناریویی از پیش‌نوشته برای اعمال فشار بیشتر بر تهران است.

در تاریخ 28 آگوست تایمز لندن تصویری از یک زن بی‌حجاب منتشر و ادعا کرد که این تصویر متعلق به سکینه محمدی آشتیانی است.

چند روز بعد تایمز به خاطر انتشار این تصویر عذرخواهی کرد اما دیگر رسانه‌های غربی همسو با جنجال‎آفرینی‎های اخیر مدعی شدند که آشتیانی به خاطر انتشار این عکس به 99 ضربه شلاق محکوم شده است.

این درحالی است که مهمانپرست با رد این شایعه آن را کذب محض دانست.

وی با تاکید بر مجرم بودن سکینه محمدی آشتیانی (زن ایرانی محکوم به سنگ‌سار) درباره ارتکاب به قتل و زنا، گفت: دفاع از فردی که به جرم مشارکت در قتل در حال محاکمه است، نباید تبدیل به موضوع حقوق بشری شود.

وی خاطرنشان کرد که اگر آزادی همه کسانی که مرتکب قتل شده‌اند به عنوان دفاع از حقوق بشر تلقی شود، همه کشورهای اروپایی می‌توانند لیست افرادی که در کشورشان به جرم قتل زندانی هستند را با هم مبادله و برای دفاع از حقوق بشر همه قاتلین را آزاد کنند.

مهمانپرست تصریح کرد: کسانی که نگران وضعیت خانم محمدی هستند، بهتر است نگران شرایط بازماندگان مقتول نیز باشند چرا که آن‌ها فردی را از دست داده‌اند.

وی گفت: محاکمه خانم آشتیانی به جرم زنا متوقف و پرونده مجددا تحت بررسی قرار گرفته است اما محاکمه وی به جرم قتل در حال اجرا  است.

مهمانپرست تاکید کرد: حتی در فرهنگ غرب که در آن بسیاری به ارزش و اصالت خانواده اعتقادی ندارند نیز، به خیانت افرادی که با یکدیگر متعهد می‌شوند حساس هستند و یا حداقل این‌گونه وانمود می‌کنند که خیانت در روابط با یکدیگر گناه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین