کد خبر: ۱۰۷۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۸

گيتس: آمريكا انتظار دارد روسيه به تعهدات خود پای‌بند باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير دفاع آمريكا در برابر نمایندگان کنگره اعلام كرد: مقام‌های بلند پایه ارتش به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه قادر نخواهد بود بر سر اجرای پيمان استارت برای کاهش زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای فریبکاری کند. 

وزیر دفاع امریکا در برابر نمایندگان کنگره امریکا اعلام كرد كه انتظار دارد روسیه به تعهدات خود در چارچوب پیمان کنترل تسلیحاتی (استارت) پای‌بند بماند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رابرت گیتس، وزير دفاع آمريكا چهارشنبه همچنين هشدار داد که روسیه قادر نیست امریکا را فریب دهد و به یک برتری نظامی دست یابد. 

گیتس افزود: مقام‌هاي بلند پایه ارتش امریکا به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه قادر نخواهد بود بر سر اجرای پیمان استارت جدید برای کاهش زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای امریکا و روسیه فریبکاری کند. 

وی گفت: دولت امریکا انتظار دارد که روسیه به تعهدات خود کاملا پایبند باشد. 

بنا بر اين گزارش، پارلمان روسيه (دوما) پس از تعطیلات تابستانی نشست‌های خود را آغاز كرده و یکی از موضوعات اصلی كه در دستور کار نمایندگان روس قرار دارد بررسی پیمان کنترل تسلیحاتی استارت است. 

اين در حالي است كه مخالفان جمهوری‌خواه در مجلس سنا درباره پیمان جدید استارت پرسش‌هايی را مطرح کرده‌اند و به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان مانعی در راه تصویب پیمان جدید استارت باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین