کد خبر: ۱۰۷۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵

مصباح یزدی: كسی كه صلاحیتش بیشتر است باید در جامعه حرف آخر را بزند

مهمترین ویژگی جامعه مطلوب، داشتن امامت و رهبری است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ محمد تقی مصباح‌یزدی معتقد است که اگر جامعه‌ای عدالت هم حاكم شود همیشه افراد خوبی هستند كه قصد تجاوز به حقوق دیگران را ندارند ولی گاهی فكر می‌كنند همیشه خودشان حرف حق را می‌گویند بنابراین میان آنها تفرقه ایجاد خواهد شد. 

عضو مجلس خبرگان چهارشنبه شب در شرخ خطبه فدكیه که در رهبری در قم برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: برای رفع چنین مشكلاتی در جامعه، نیاز به مدیریت اجرایی و رهبر وجود دارد و كسی كه صلاحیتش بیشتر است باید در جامعه حرف آخر را بزند.

وی همچنین گفت: در چنین جامعه‌ای كه عدالت حاكم شود همیشه افراد خوبی هستند كه قصد تجاوز به حقوق دیگران را ندارند ولی گاهی فكر می‌كنند همیشه خودشان حرف حق را می‌گویند بنابراین میان آنها تفرقه ایجاد خواهد شد. 

مصباح‌یزدی گفت: امام و رهبر جامعه ضامن عدم از هم گسیختگی و ایجاد وحدت خواهد بود و مهمترین ویژگی جامعه مطلوب، داشتن امامت و رهبری است، و برای رفع اختلافات فكری، باید یک مرجع حضور داشته باشد تا جامعه دچار از هم گسیختگی اجتماعی نشود.

وی افزود: قصد عده‌ای برای پای‌مال كردن حقوق دیگران، عامل دشمنی میان انسان‌هاست و شرط اعتماد انسان‌ها به هم در این است كه در چنین جامعه‌ای باید روحیه ظلم و تجاوز به حقوق دیگران وجود نداشته باشد.

مصباح‌یزدی خاطرنشان كرد: در جامعه مطلوب باید یک قانون واحد حاكم باشد و این‌گونه نباشد كه هر كس در گوشه‌ای از هر قانونی كه خود می‌خواهد تبعیت كند.

محمدتقی مصباح یزدی، چندی پیش در ادامه سلسله نشست‌های شرح خطبه فدکیه گفته بود: گاهی در بین جوامع این چنین القا می‌شود که امر وحدت، یک ارزش مطلق است، حال این که این‌گونه نیست.

وی تاکید کرده بود: همانگونه که بر اساس اسلام، در مواقع ضروری و استثنایی، دروغ گفتن واجب است، وحدت نیز استثناهایی دارد؛ یعنی در مواقعی خوب است و در مواقعی خوب نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
بی‌شعورهای ...! آفتابی‌های مزدور خائن! نوکرهای ... ! مصباح يزدی نه و آيت‌الله مصباح يزدی!
خدا لعنت کنه شماهارو!
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
روشن است که شما هیچ غرض‌ورزی ندارید اما من نمی‌دانم چرا شما می‌گید "مصباح یزدی" اما "آیت‌الله صافی گلپایگانی".
اما همیشه این کار را می‌کنی!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین