کد خبر: ۱۰۷۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹
آیت‌الله مکارم شیرزای با انتقاد از وضعیت گرانی در کشور؛

آمار پائین آمدن تورم در کشور بر خلاف چیزی است که مردم می‌بینند

دولت‌مردان از تک‌روی خودداری کنند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: دولت‌مردان هر روز آمار می‌دهند تورم پائین آمده و این برخلاف چیزی است که مردم می‌بینند. 

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در جمع نمازگزاران قمی در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه خطاب به دولت‌مردان اظهار داشت: اگر شما آمار غلط راجع به تورم به مردم بدهید، مردم به واقعیات بدبین نمی‌شوند، بلکه به آمار شما بدبین می‌شوند. 

وی افزود: امروزه کالاها گران شده، مسکن به یک معضل جدی تبدیل شده است و بیکاری در میان جوانان زیاد شده است، خیلی از جوان‌های بیکار با تحصیلات عالیه به ما مراجعه می‌کنند، ما که وزارت کار نیستیم. 

این مرجع تقلید اضافه کرد: امیدواریم در کنار شعارها به واقعیات بیشتر اهمیت داده شود. 

وی تصریح کرد: دولت‌مردان از تک‌روی خودداری کنند، چرا که تک‌روی سمی مهلک برای جامعه است. 

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: دولت‌مردان به نصحیت‌های رهبری بیش از پیش توجه کنند. چرا که اگر نسبت به نصیحت‌های رهبری بی‌تفاوت باشند، صدمه‌اش هم به دولت و هم به جامعه می‌رسد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادعای قرآن‌سوزی یکی از کشیشان مسیحی در فلوریدای آمریکا گفت: بگذار دشمنان دین بگویند در روز 11 سپتامبر قرآن را آتش‌ می‌زنند؛ گرچه کلیسا‌ها و علمای مسیحی با این کار مخالفت کرده و به نوعی از این کار عقب‌نشینی کرده‌اند، اما آنها با این کار قرآن را بیش از پیش برای دنیا مطرح کردند. 

این مرجع تقلید با اشاره به ضرب‌المثل «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» گفت: با این کار قرآن برای بسیاری از مردم جهان شناخته شد و حتما بعد از این اظهارنظر خیلی‌ها به دنبال این می‌روند ببینند قرآن چیست. 

وی خاطر نشان کرد: قرآن بحمدالله روز به‌روز جلوه‌گرتر و طواف حج مسلمانان هر روز باشکوه‌تر می‌شود که نشان از هر چه بیشتر شدن قدرت اسلامی است. 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید بیش از پیش به قرآن عمل کنیم، گفت: یکی از دستورات قرآن رعایت حجاب و عفاف است؛ بی‌حجابی خطرناک و باعث بالا رفتن آمار طلاق در جامعه است و حاصل طلاق هم فروپاشی خانواده‌ها و بی‌سرپرستی فرزندانی است که ممکن است فرداها امنیت جامعه را به خطر بیندازند. 

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم آمار طلاق در جامعه کاهش یابد و مطابق آن این همه مشکل گریبان جامعه را نگیرد، باید به مسئله حجاب و عفاف بیش از پیش اهمیت دهیم و البته دولتمردان همه باید بیش از گذشته به این مسئله اهمیت دهند. 

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به فرا رسیدن عید فطر گفت: در ماه رمضان تمرین تهذیب نفس و تزکیه روح را انجام دادیم، که امیدوارم این تهذیب نفس که از مهم‌ترین چیزها است، همواره همراه ما بماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین