کد خبر: ۱۰۷۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۹

باراک اوباما: آمریکایی‌ها در زمینه مذهب با هم درگیر نشوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده هشدار داد، آمریکایی‌ها نباید در مورد مذهب با یکدیگر درگیر شوند. 

پرزیدنت باراک اوباما باور خود را که مسلمانان حق دارند در نزدیکی محل حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در شهر نیویورک مسجدی بسازند تکرار کرده است. 

اوباما روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت: حق غیرقابل انکار آمریکاییان برای آزادی مذهب به این معنا است که اگر شما می‌توانید کلیسا یا عبادتگاه دیگری در یک محل خاص بسازید، باید قادر باشید مسجدی نیز بنا کنید. 

اوباما افزود: حساسیت‌های فوق‌العاده نسبت به حملات را درک می‌کند. اما تاکید کرد آمریکا با اسلام در جنگ نیست، بلکه با سازمان‌های تروریستی که «اسلام را تحریف کرده‌اند یا به‌نادرستی از اسلام برای درگیری در اعمال مخرب» استفاده می‌کنند، می‌جنگد. 

اوباما گفت: آمریکا باید روشن باشد که دشمن کیست و نباید بین آمریکاییان مسلمان و آمریکاییانی که به مذاهب دیگر پای‌بند هستند، تفاوت بگذارد.

رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده هشدار داد، آمریکایی‌ها نباید در مورد مذهب با یکدیگر درگیر شوند. 

وی افزود بردباری مذهبی از بنیادی‌ترین ارزش‌های جامعه آمریکاست.
 
آقای اوباما در کنفرانس خبری روز جمعه در آستانه سالگرد حملات تروریستی یازدهم سپتامبر این سخنان را بیان کرد.
 
این سخنان در شرایطی عنوان شده که یک کشیش جنجالی اعلام کرده بود در نهمین سالگرد حملات تروریستی 11سپتامبر، قرآن را به آتش خواهد کشید. 
 
آقای اوباما در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد، دشمن آمریکا، القاعده و دروغ‌هایش است که تلاش می‌کنند آمریکایی‌ها را بکشند، ولی بیشتر، مسلمانان به‌دست آنها کشته شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین