کد خبر: ۱۰۷۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۰

کانادا نقطه ترانزیتی جاسوس‌های ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از سایت‌ها از کنفرانس خبری فردی که مدعی است جاسوس دوجانبه بوده خبر داد. 

تورنتو استار که این گزارش را منتشر کرده بود، نوشت: روز سه‌شنبه در شهر تورنتو، رضا کهلیلی که می‌گوید در سال‌های ۱۹۸۰ عضو سپاه پاسداران بوده و بعد به عنوان جاسوس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای کار کرده است، گفت: «تغییر رژیم در مورد ایران مهم است و باید بخشی از سیاست ما باشد اما حمله نظامی به ایران راه‌حل خوبی نیست. تمامی این نظام است که باید تغییر کند.»

به گزارش خبرآنلاین، کهلیلی در این کنفرانس ماسک پزشکی آبی‌رنگی به‌صورت داشت و عینک آفتابی زده بود و با یک کلاه بیس‌بال بر سر، با یک دستگاه الکترونیک که صدای او را تغییر می‌دهد صحبت می‌کرد.

او در مرکز مطالعات هلوکاست سایمون ویزنتال با خبرنگاران به گفت‌و گو نشست و گفت که این اقدامات را برای تدابیر امنیتی انجام می‌دهد تا خود را از شر دوستان و همکاران سابقش که خواهان قتل او هستند، دور نگه دارد.

وی مدعی شد: ایران به خارج جاسوس صادر می‌کند و کانادا تبدیل به یک نقطه ترانزیت برای این کار شده و صدها جاسوس و عامل امنیتی جوان ایرانی به آنجا آمده تا راهی آمریکا شوند.»
 
وی گفت: «کانادا نخستین کشوری است که آنها به آن وارد می‌شوند. خیلی از آنها با ویزای دانشجویی می‌آیند چرا که گرفتن این ویزا از همه راحت‌تر است. وقتی فارغ‌التحصیل شدند، راهی کالیفرنیا می‌شوند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین