کد خبر: ۱۰۷۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
پس از تعلیق طرح آتش زدن قرآن توسط تری‌جونز؛

صفحاتی از قرآن کریم در مقابل کاخ‌سفید پاره شد

نهادهای مسئول به این اهانت واكنش نشان دهند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب:‌ پس از کلیسای داو، یک کلیسای دیگر در آمریکا نیز طرح موهن آتش‌زدن نسخه‌هایی از قرآن را اعلام کرد. 

یک گروه کوچک مسیحی در مقابل کاخ سفید در اقدامی اسفناک صفحاتی از قرآن کریم را پاره کردند. 

به گزارش الجزیره، گروه کوچک مسیحی با این ادعا که به اعتقاد آنها قرآن دروغی اسلامی است، در مقابل کاخ سفید اقدام به پاره کردن کتاب مقدس مسلمانان کردند. 

این افراد همچنین اعلام کردند که این اقدام را با هدف گرامیداشت سالگرد حادثه 11 سپتامبر انجام داده‌اند. 

یکی از اعضای این گروه مسیحی در سخنانی گستاخانه در توجیه عملکرد خود مدعی شد که یکی از دلایل ما در انجام این عمل، متوقف کردن دروغ‌های اسلام است. 

در این مراسم یکی از این افراد آیه‌های از قرآن را تلاوت کرد و سپس این کتاب مقدس که به زبان انگلیسی ترجمه شده بود را پاره کرد. 

این در حالی است که پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در دقایق اولیه وقوع این جنایت، هیچ مداخله‌ای نکرد و اجازه داد تصویربرداران با آسودگی، از از این اقدام توهین‌آمیز فیلم بگیرند و آنگاه چند مأمور پس از دقایقی از تماشای این عمل شنیع، وارد عمل شده و عامل هتاک این اقدام را با احترام و به آرامی از صحنه دور کردند. 

این جنایات پس از آن انجام شد که کشیش آمریکایی اعلام کرد که تصمیم دارد در سالروز 11 سپتامبر، تعداد زیادی قرآن را به آتش بکشد. 

این اقدام، پس از واکنش شدید مسلمانان و غیرمسلمانان آزاده و فشار افکارعمومی جهان لغو شد. 

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که تظاهراتی در بسیاری از کشورهای جهان علیه این اقدام آغاز شود و منافع دولت آمریکا در این کشورها به خطر بیفتد. 

همچنین طبق گزارش‌های منتشر شده، پس از کلیسای داو، یک کلیسای دیگر در آمریکا نیز طرح موهن آتش زدن نسخه‌هایی از قرآن را اعلام کرد. 

«کلیسای وستبورو ببتیست» در ایالت کانزاس خارج از قانون کلی کلیساها عمل می‌کند و کلیسای مستقل است، طی 20 سال اخیر از هرچیزی از جمله اعلام شادمانی در زمان وقوع حملات 11 سپتامبر در واشنگتن و نیویورک برای رسیدن یه اهدافش استفاده کرده است. این کلیسا علت این مسأله را این گونه اعلام کرده بود که حادثه 11 سپتامبر نشانه انزجار خدا از آمریکا است. 

مقام‌های این کلیسا اعلام کرده‌اند که قصد به آتش کشیدن نسخه‌هایی از قرآن کریم را دارند و این اقدام را در مقر خود در شهری در ایالت کانزاس انجام خواهد داد. 

همه نهادهای مسئول به اهانت به قرآن كريم در آمريكا واكنش نشان دهند 

رئيس فراكسيون روحانيون مجلس خواستار واكنش وزارت خارجه و همه نهادهای مسئول به اهانت به قرآن كريم در آمريكا شد.


محمدتقی رهبر نماينده اصفهان گفت: اين موضوع نهايت وحشی‌گری غربی‌ها را نشان می‌دهد. آنها همانگونه كه در قرون وسطا دانشمندان را تحت فشار شكنجه قرار می‌دادند در حال حاضر آتش كشاندن قرآن را در دستور كار خود قرار داده‌اند. 

به گفته وی، چنانچه چنين كاری صورت گرفته باشد؛ سازمان كنفرانس اسلامی، وزارت امور خارجه و بقيه نهادهای مسئول در كشور بايد نسبت به اين موضوع واكنش نشان دهند و اين موضوع را محكوم كنند. مجلس نيز پس از پايان تعطيلات حتما نسبت به اين موضوع واكنش نشان می‌دهد. 

اين نماينده مجلس يادآور شد: دشمنی‌های اين افراد با اسلام به علت رشدی است كه دين اسلام در سطح جهان داشته است. با وجود چنين اقداماتی، مردم بيشتر به اسلام روی می‌آورند.
رهبر با تاكيد بر اينكه ماجرای 11 سپتامبر توسط دست نشاندگان آمريكا صورت گرفته بود، خاطرنشان كرد: اما اين موضوع به گردن مسلمانان انداخته شد و غربی‌ها از روی عقده‌ای كه نسبت به اسلام داشتند به كشورهای مسلمان حمله كردند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین