کد خبر: ۱۰۷۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۰
در مراسم رونمایی از منشور حقوق‌بشر کوروش

احمدی‌نژاد: منشور کوروش، تاکیدی است بر آزادی و آزادگی

ملت ایران علف هرزه نیست که با یک حرکت ریشه‌کن شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در مراسم رونمایی از کتیبه کوروش گفت: خیال نکنند که ملت ایران علف هرزه‌ای روئیده در سرزمین دیگران است که با یک حرکت ریشه‌کن شود. بلکه ملت ایران درخت تناوری است که ریشه‌های او در اعماق زمین قرار دارد و چند هزار ساله است و اندیشه مردم این سرزمین سر به آسمان می‌سابد. ملت ایران پیام‌آور صلح، دوستی، عشق و برادری برای همه ملت‌های جهان است. 

احمدی‌نژاد گفت: این جلسه یک جلسه تاریخی است که همه تاریخ و ملت‌ها و همه آزادگان و علت‌خواهان و موحدان جهان را و همه انسان‌های بزرگ تاریخ را به هم پیوند می‌دهند. 

احمدی‌‌نژاد افزود:: عناصر تنیده‌ شده در این منشور همه دل‌ها و همه اندیشه‌های پاک و ارزش‌های الهی را به هم گره می‌زنند. 

وی ادامه داد: این منشور یک معیار بسیار ارزشمند برای ارزیابی‌های تاریخی و عملکرد سیاست‌مداران و حاکمان تاریخ است. 

احمدی‌نژاد گفت: منشور کوروش تاکیدی است بر آزادی و آزادگی است. در این منشور آماده است، هرملتی آزاد است که مرا به پادشاهی قبول کند یا نکند و هر گاه نخواهند من را پادشاه خود بدانند، من برای سلطنت بر آنان مبادرت به جنگ نخواهم کرد. در این منشور با تاکید بر آزادی اندیشه و آزادی انتخاب انسان‌ها آمده است همگان در سرزمین من که همه جهان است، در انتخاب اندیشه و عقیده آزاد هستند و این منشور آزادگی است. 

وی  افزود:‌ کوروش وقتی سرزمینی را فتح می‌کند به حقوق مردم و به دانایی‌ها و موجودیت مردم آن سرزمین کمال احترام را دارد و هیچ فرقی بین آنان و فاتحان قرار نمی‌دهد. 

احمدی‌نژاد گفت: منشور کوروش حقیقت یگانه‌پرستی است و حرکت کوروش برای فتح بابل در حقیقت برای دفاع از قوم یگانه‌پرست آن زمان یعنی پیروان حضرت موسوی همان‌هایی که آنها را امروز یهودی می‌دانند، بوده است. او بابل را فتح کرد تا یگانه‌پرستانی که در چنگال ظالمان به اسارت رفته‌ بودند، نجات دهد و بعد از فتح بابل فرمان آزادی اندیشه و عقیده را صادر کرد. 

وی ادامه داد: این همان چیزی است که همه پیامبران آن را فریاد زدند. انتخاب یگانه‌پرستی و انتخاب عقیده توحیدی جز با میل و اشتیاق داوطلبانه نخواهد بود و منشور کوروش در واقع منشور مبارزه با ستم و ظلم است. 

احمدی‌‌نژاد گفت: کوروش در کتیبه گفته است من تا روزی که پادشاه ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه یعنی همه جهان هستند نخواهم گذاشت کسی به دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شد من حق او را از ظالم خواهم گرفت و به او پس خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم کرد. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: کوروش در جای دیگری از کتیبه آورده است، من تا روزی که پادشاه هستم نخواهم گذشت مال منقول و غیرمنقول بدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال تصرف شود. 

احمدی‌نژاد گفت: منشور کوروش، منشور دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر ظالمان است. منشور لغو سلطه انسان بر انسان و لغو بیگاری کشیدن از انسان‌ها و برده‌داری است. 

وی ادامه داد: کوروش در این منشور گفته است، من تا روزی که زنده هستم اجازه نمی‌دهم که شخصی دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد وی را به کار وا دارد. من تا روزی که به یاری مزدا سلطنت می‌کنم نخواهم گذاشت مردان و زنان را به‌عنوان غلام و کنیز بفروشند و زیردستان موظف هستند مانع از خرید و فروش مردان و زنان به عنوان غلام و برده شوند. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: منشور کوروش، منشور احترام به کرامت انسان‌ها و حقوق پایه و اساسی آنان است. او در این کتیبه اعلام می‌کند که هر کس هر شغلی را که میل دارد می‌تواند انتخاب کند و به هر نحوی که مایل است می‌تواند به مصرف برساند. مشروط به اینکه به حقوق دیگران لطمه نزند و هرکس در هر منطقه سرزمین من می‌تواند مسکن گزیند و زندگی کند. 

وی ادامه داد: وقتی صحنه جهان را می‌نگریم به این نتیجه می‌رسیم که امروز بیش از همیشه تاریخ به یگانه‌پرستی، به احترام به انسان‌ها و کرامت آنها، به رسمیت شناختن حقوق انسان‌ها و ملت‌ها و مقابله با ظلم و ستمگری و دفاع از مظلوم نیاز است که متاسفانه ساز‌ و کارهای حاکم بر جهان و مدیریت مسلط بر جهان قادر به تامین این نیازها نبوده است. این جلسه هشدار و بیدارباشی است به همه حاکمان، مدیران و مدعیانی که می‌خواهند در عالم جاودان بمانند. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه رونمایی از منشور کوروش تاکیدی است بر عظمت و عزت ملت ایران، گفت: سخن از ایران سخن از جغرافیا یا یک نژاد و قوم خاص نیست. سخن از موجودیت انسان در زمین است، سخن از فرهنگ و ارزش‌ها و اصالت‌های انسانی و الهی است. سخن از خداپرستی، عدالت، عشق و فداکاری است. ملت ایران در طول تاریخ همیشه پرچمدار ارزش‌های متعالی بوده است، ملت ایران همواره یک ملت موحد و عدالت‌خواه بوده و همواره در طول تاریخ به سایر ملت‌ها، فرهنگ‌ها و آدام‌ و رسوم انسانی و الهی ملت‌ها احترام گذاشته است. ملت ایران همواره مدافع و یاور مظلومان در مقابل ستمگران تاریخ بوده است و همواره در ظلم و شادی سایر ملت‌ها مشارکت داشته است. 

وی گفت: از ایران همواره اندیشه‌های انسانی و الهی، عشق، عرفان، احساس همبستگی با ملت‌ها و عدالت منتشر شده است و رونمایی از منشور کوروش، تاکیدی است بر همه توانمندی‌های ملت ایران که در طول تاریخ با سخاوتمندی در اختیار همه ملت‌ها قرار گرفته است. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: ملت ایران همواره داشته‌های علمی، فرهنگی، انسانی، هنری و مادی خود را با انصاف و از سر عشق و محبت با سایر ملت‌ها تقسیم کرده است و امروز در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید موزه‌ای پیدا کنید که آثار برجسته‌ای از فرهنگ، هنر و اندیشه ناب ایرانی در آنجا جلوه‌گری نکند. 

احمدی‌نژاد خطاب به کسانی که تصور می‌کنند با هیاهو و برخی از اقدامات سخیف و پیش‌افتاده می‌توانند مانع از شکوفایی ملت ایران شوند، گفت: ملت ایران همواره موحد و پرچمدار عدالت بوده و با آگاهی و اختیار و در کمال آزادی دین کامل را و کامل دین را از سرچشمه اصلی آن یعنی پیامبر گرامی اسلام و خاندان مطهر آن دریافت کرده و همه موجودیت خود را برای شکوفایی و بالندگی ارزش‌های الهی کسب کرده است. 

وی ادامه داد: امروز ملت ایران بیدار شده است و روح جمعی تمدن‌ساز و فرهنگ‌آفرین ملت ایران به پا خواسته است و کاروان ملت ایران به سمت بازآفرینی تمدن نوین برای همه بشریت که بر یگانه‌پرستی، عشق و عدالت استوار است به راه افتاده است و هیچ قدرتی در عالم قادر نیست که در برابر حرکت این کاروان مانع ایجاد کند، خیال نکنند که ملت ایران علف هرزه‌ای روئیده در سرزمین دیگران است که با یک حرکت ریشه‌کن شود. بلکه ملت ایران درخت تناوری است که ریشه‌های او در اعماق زمین قرار دارد و چند هزار ساله است و اندیشه مردم این سرزمین سر به آسمان می‌سابد. ملت ایران پیام‌آور صلح، دوستی، عشق و برادری برای همه ملت‌های جهان است. 

احمدی‌نژاد گفت: بشریت امروز بیش از گذشته و به شدت بیشتری نیازمند بازگشت به خویشتن و برپایی عدالت در جهان است، همانطور که پیامبران الهی پرچمدار و فریادگر آن بودند، در عصر ما نیز منجی موعود خواهد ماند و این آرزوی تاریخی را به اتفاق مصلحان جهان محقق خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
0
0
آخه يکي نيست بگه اين حرف رو به کي ميگه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین