کد خبر: ۱۰۷۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۶

اظهارات آیت‌الله مکارم شیرازی درباره کوروش هخامنشی و منشورش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله مکارم شیرازی با ارائه دیدگاه خود درباره مقام ذوالقرنین در قرآن و اشاره به اهمیت منشور کوروش به‌عنوان سند جهانی حقوق بشر ابراز تمایل کردند تا از نمایشگاه منشور بازدید به‌عمل آورند.

مدیر کل موزه ملی ایران، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم و رییس حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هفته گذشته جهت ارایه گزارشی از عملکرد این سازمان در خصوص ثبت خطبه حضرت زهرا (س)، ثبت چادر و حجاب اقوام ایرانی، آئین‌های شعبانیه و رمضان، مراسم تعزیه و اذان مرحوم موذن‌زاده اردبیلی در فهرست آثار معنوی، هم‌چنین ثبت بازار تبریز و بقعه شیخ صفی موسس حکومت شیعی در ایران به عنوان دو اثر مهم اسلامی در فهرست جهانی یونسکو و نیز بهره بردن از رهنمودهای آیت‌الله مکارم شیرازی در ارتباط با نحوه ثبت کتب اربعه شیعه و برگزاری نمایشگاه منشور کوروش در بیت ایشان حضور یافتند.

به گزارش آریا، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی پس از استماع نحوه عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حوزه‌های مرمت و ثبت اماکن دینی و متبرکه نظیر مساجد، حوزه‌های علمیه و مرقدهای متبرکه امامزادگان در سراسر ایران، از چگونگی روند ثبت و مرمت پرسش‌هایی را مطرح کردند.

در این نشست آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تشکر از ثبت آثار اسلامی، گفت: ثبت این آثار جهشی در جهت مطرح شدن آثار فراموش شده و یا کمرنگ شده در جهان اسلام است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد ثبت ملی این آثار دلیل ماندگاری این ابنیه شود و افزود: در کنار این کار بایسته است حرکت‌های علمی و فرهنگی نیز صورت پذیرد.

در ادامه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ضمن ارائه دیدگاه خود در مورد مقام ذوالقرنین در قرآن، با اشاره به اهمیت منشور کوروش به عنوان سند جهانی حقوق بشر، ابراز تمایل نمودند که از نمایشگاه منشور بازدید کنند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه گفت: از آن‌جا که غرب به‌دنبال تحمیل فرهنگ خود در جهان است، لذا مسأله حقوق بشر نیز مستثنی از این امر نبوده و غرب با افزودن فرهنگ نادرست خود قصد تهاجم به فرهنگ‌های اصیل را داشته است. در صورتی‌که همین رفتار خارج از قواعد حقوق بشر است.

وی در پایان آرزوی موفقیت برای دست‌اندرکاران این نمایشگاه را از خداوند خواستار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین