کد خبر: ۱۰۷۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱
محمود حباش، وزیر کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین:

دولت ایران برخلاف منافع فلسطین عمل می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود حباش در پاسخ به اظهارات محمود احمدی‌نژاد، درباره نمایندگی تشکیلات خودگردان از مردم فلسطین، گفت: ما بر مبنای اصول ملی فلسطینی‌ها عمل می‌کنیم و این ایران است که خلاف منافع ملی فلسطین عمل می‌کند.

یک وزیر کابینه تشکیلات خودگردان فلسطینی بار دیگر با حمله به مواضع دولت جمهوری اسلامی، درباره روند صلح خاورمیانه گفت که ایران نباید در کار فلسطینی‌ها دخالت کند.

به نقل از روزنامه "هاآرتص" اسراییل محمود حباش وزیر اوقاف تشکیلات خودگردان فلسطینی روز جمعه در مراسم نماز عید فطر در کرانه غربی بار دیگر با متهم ساختن دولت ایران به دخالت در فرایند صلح خاورمیانه مدعی شد: منافع ایران در مورد فلسطین کاملا مغایر با منافع ملی فلسطینی‌ها است.

اظهارات این مقام تشکیلات خودگردان یک هفته پس از اظهارات بی سابقه سخنگوی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی ایراد می‌شود که طی آن "نبیل ابوردینه" در اظهاراتی تند و بی‌سابقه علیه محمود احمدی‌نژاد، از ایران خواست تا در امور داخلی فلسطین دخالت نکند.

محمود احمدی‌نژاد، در سخنانی در نماز جمعه هفته گذشته تهران به منابست روز قدس، با زیر سوال بردن مشروعیت تشکیلات خودگردان فلسطینی در مذاکره با اسراییل، این مذاکرات را از قبل شکست خورده اعلام کرده بود.

محمود حباش در پاسخ به اظهارات رییس جمهوری ایران درباره نمایندگی تشکیلات خودگردان از مردم فلسطین گفت: "ما بر مبنای اصول ملی فلسطینی‌ها عمل می‌کنیم و این ایران است که ‌خلاف منافع ملی فلسطین عمل می‌کند.

وی افزود: ایران قیم و مسئول مساله فلسطین نیست و احمدی‌نژاد مبارزه ملی فلسطین را حل نخواهد کرد و تشکیلات خودگردان دخالت هر عامل خارجی در مسایل داخلی خود را رد می‌کند.

این اظهارات مقامات تشکیلات خودگردان درباره عدم دخالت ایران در روند صلح خاورمیانه در حالی بیان می‌شود که مقامات تشکیلات خودگردان خود بدون اجازه دولت مصر یا عربستان و نیز بدون حمایت‌های دولت آمریکا قادر به ادامه فعالیت در اراضی فلسطینی نبوده و دستورات خود را از ریاض، قاهره یا واشنگتن می‌گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین