کد خبر: ۱۰۷۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶

دولت مقصر شفاف نبودن بازار برنج كشور است

هرگونه واردات جدید برنج به کشور کذب است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دبیر انجمن برنج کشور هر گونه واردات جدید برنج به کشور را تکذیب کرده و از عدم ورود برنج تولید داخل به بازار خبر داد.

جمیل علیزاده شایق تعیین میزان مصرف سرانه برنج و اعلام تولید سالانه برنج را عامل اصلی در حل مسأله واردات این محصول دانست و اظهار داشت: افزایش آمار خرید تضمینی برنج نشان‌دهنده عدم موفقیت شالیکار برای عرضه برنج خود به بازار آزاد است.

وی بیان کرد: بحران واردات تنها زمانی حل خواهد شد که دولتمردان اقتصادی میزان مصرف سرانه برنج را مشخص و تولید را نیز اعلام کنند و براساس آن کسری برنج را از طریق واردات برطرف کنند.
وی با بیان اینکه نیاز سالانه برنج وارداتی در حدود 400 و 500 هزار تن است، گفت: مصرف برنج داخلی در مصرف‌کنندگان بزرگ مثل ارتش، سپاه و بیمارستان‌ها می‌تواند عرضه برنج داخلی را در کشور گسترش دهد.

به گفته شایق، اعلام افزایش خرید تضمینی برنج از سوی وزارت بازرگانی را یک پوئن منفی توصیف کرد و گفت: این به معنای آن است که شالیکار نتوانسته است که برنج خود را در بازار آزاد عرضه کرده و تن به خواسته دولت با هر قیمتی داده است.

دبیر انجمن برنج کشور همچنین در خصوص ممنوعیت واردات برنج که مشمول 49 قلم کالای وارداتی بوده است، پیشنهاد کرد: اگر به دلایل تشریفات اداری واردات برنج مورد نیاز زمان عرضه تولید داخلی این محصول صورت بگیرد ضروری است تا این حجم واردات اعلام نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین