کد خبر: ۱۰۷۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰
بسکتبال زنان در حسرت بازی خارج از ایران

فیبا موافق پوشش اسلامی بسکتبال زنان ایرانی نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فدراسیون‌های بین‌المللی بیشتر رشته‌ها ورزشی به زنان ایران اجازه داده‌اند که با پوشش اسلامی در تورنمنت‌های بین‌المللی شرکت کنند. اما این اجازه هنوز برای بسکتبالیست‌ها صادر نشده است. 

تیم ملی بسکتبال زنان ایران در چند تورنمنت دوستانه و یک دوره مسابقات غرب آسیا شرکت کرده است، اما نه کنفدراسیون آسیا و نه فدراسیون بین‌المللی بسکتبال موافق نیستند که لباسی غیر از لباس استاندارد در مسابقات استفاده شود. فاطمه کرمزاده، نایب رییس فدراسیون ایران در امور زنان معتقد است که نداشتن مسابقات برون مرزی به ضرر بسکتبال زنان است. او به خبرنگار ایلنا می‌گوید:« بسکتبال درایران خیلی پیشرفت کرده است. الان ما 16 تیم در لیگ برتر داریم و 14 تیم هم در دسته یک بازی می‌کنند. همه استان‌های ما فعال هستند. اما با توجه به این که این رشته برون‌مرزی ندارد، انگیزه‌ها کم است.» 

کرم‌‍‌زاده دلیل مخالفت فیبا و کنفدراسیون آسیا را این طور توضیح می‌دهد:« آنها لباس دیگری را غیر از لباس استاندارد خودشان را قبول ندارند. آقای مشحون( رییس فدراسیون ایران) بارها این موضوع را مطرح کرده‌اند. اما آنها راضی نمی‌شوند.» 

در حالی با لباس پوشیده بسکتبال زنان ایران مخالفت می‌شود که تقریبا مشکل پوشش تیم فوتبال هم حل شده است. کرم‌زاده می‌گوید:« ما این موضوع را هم به آنها گفته‌ایم. اما می‌گویند ما فدراسیون بسکتبال هستیم و ما برای بسکتبال تصمیم می‌گیریم. آنها کل پوشش ایران را قبول ندارند.» 

تیم ملی بسکتبال ایران امیدوار بود برای دومین بار در مسابقات غرب آسیا که قرار بود آبان ماه در اربیل عراق برگزار شود، شرکت کند. اما اربیل به دلیل مسائل امنیتی میزبانی این مسابقات را پس داده است. ایران منتظر است که زمان و تاریخ جدید مسابقات مشخص شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین