کد خبر: ۱۰۸۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۶
خانچرلی، رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی:

استفاده از افشانه‌های غیرمجاز در حکم سلاح سرد و حامل آن مجرم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تهران بزرگ،با اعلام اینکه تجهیزات دفاع شخصی مانند افشانه‌ها و شوک‌دهنده‌های الکتریکی جزء سلاح‌های سرد محسوب می‌شوند، گفت: پلیس با دارندگان غیر مجاز این تجهیزات به صورت جدی برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس نظر کمیسیون مرکزی نظارت بر سلاح و مهمات شواری امنیت کشور، اجازه فروش این گونه تجهیزات دفاعی به پلیس پیشگیری نیروی انتظامی واگذار شده و هیچ سازمان و ارگان دیگری حق صدور و توزیع تجهیزات دفاع شخصی را در سطح کشور ندارد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تهران بزرگ از واگذاری تجهیزاتی مانند گازهای اشک‌آور و شوک‌دهنده‌های الکتریکی به مشاغل خاص خبر داد و گفت: این تجهیزات بر اساس نوع مشاغل، تهدیدات و نیازهای موجود در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، برای اتحادیه طلافروش‌ها، صراف‌ها، متصدیان جایگاه عرضه سوخت، جامعه پزشکان، کانون وکلا، رانندگان وسایل نقلیه درون و برون‌شهری تحت نظارت اتحادیه مربوطه شامل اتحادیه تاکسیرانی، فروشندگان سلاح و مهمات و متصدیان داروخانه‌های شبانه‌روزی با دریافت مدارکی از موسسات مذکور مجوز حمل و نگه‌داری این تجهیزات صادر می‌شود.

سرهنگ خانچرلی گفت: شرایط و مکان‌های استفاده از تجهیزات دفاع شخصی برای دارندگان آنها مشخص شده که در صورت استفاده خارج از این شرایط با خاطیان برخورد می‌شود.

به استناد تبصره دو ماده یک قانون تشدید مجازارت قاچاق سلاح و مهمات و قاچاقچیان مسلح مصوب 26 بهمن سال 1350 انواع مختلف افشانه‌های اشک‌آور گازی اعم از افشانه‌های گازهای تهوع‌آور، خواب‌آور، بیهوش کننده که منجر به اختلال تنفس کوتاه یا بلندمدت شود و همچنین شوکرهای الکتریکی در انواع مختلف که منجر به اختلال عصبی شود، جزء مصادیق سلاح سرد و شکاری منصوب شده و شامل مجازات‌های قانونی سختی در این خصوص است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین