کد خبر: ۱۰۸۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰

هلال احمر از آموزش اجباری امداد و نجات در آموزشگاه های رانندگی، خبر داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور گفت: با توجه به افزایش آمار تصادفات طرحی را مبنی بر اجباری شدن آموزش امداد و نجات، در مراحل دریافت گواهینامه به پلیس راهنمایی و رانندگی پیشنهاد کرده‌ایم.

محمد جعفر جعفریان با اشاره به اینکه سالیانه برای 5/1 میلیون جوان زیر 30 سال گواهینامه رانندگی صادر می‌شود، اظهار داشت: بیشتر این جوانان هیچگونه آشنایی با مراحل امداد و نجات در بروز حوادث رانندگی ندارند.

وی افزود: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر رسما آمادگی خود را برای آموزش امداد و نجات در مراحل اخذ گواهینامه رانندگی اعم از خودرو وموتور سیکلت به راهنمایی و رانندگی اعلام می کند.

جعفریان در پاسخ به این پرسش که آیا هلال احمر قصد اجباری شدن آموزش امداد و نجات برای دریافت گواهینامه را دارد گفت: هدف هلال احمردخالت در نوع آموزش و تاثیر گذاری در کسب امتیاز در مرحله آیین نامه (تئوری) نیست، بلکه همانگونه که آموزش تعمیرات خودرو در اخذ گواهینامه اجباری است ولی تاثیری در امتیازات ندارد، آموزش امداد و نجات نیز باید اجباری شود.

جعفریان با اشاره به اینکه 22 هزار فوتی و 200 هزار مصدوم و معلول نتیجه تصادفات جاده ای سال گذشته بوده است اظهار داشت: بررسیها نشان داده است که در بسیاری از حوادث اگر راننده با اصول ایمنی وامداد و نجات آشنا بود خودش و سرنشینان خودرو کشته یا معلول نمی‌شدند.

رئیس سازمان جوانان اظهار داشت: خلاصه ای موثر در قالب جزوه از کتاب 200 صفحه ای اصول امداد و نجات در مرکز آموزش عالی هلال احمر تهیه شده که در صورت موافقت راهنمایی و رانندگی و انعقاد تفاهم نامه با هلال احمر، آموزش آن در سراسر آموزشگاه‌های رانندگی آغاز می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین