کد خبر: ۱۰۸۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹

مجموعه شعر جدید صالحی منتشر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیدعالی صالحی كه به‌تازگی از بیمارستان مرخص شده‌ است، بعداز دفتر شعر «انیس آخر هفته می‌آید»، مجموعه شعر «ما نباید بمیریم، رویاها بی‌مادر می‌شوند» را منتشر می‌كند.

صالحی، گفت: ما نباید بمیریم رویاها بی‌مادر می‌شوند دفتری با بیش از 300 صفحه شعر است و به زودی ازسوی انتشارات نگاه منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: شعرهای این دفتر در فضا و زبان دفتر قبلی‌ام، انیس آخر هفته می‌آید، است. اینها متولدین یك دوره‌اند.

سیدعلی صالحی كه متاسفانه چندی پیش به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری بود و رفته رفته سلامت خود را بازمی‌یابد، افزود: در آینده‌ای نه چندان دور، جلد سوم مجموعه اشعارم منتشر خواهد شد. وی تاكید كرد: مجلدهای اول و دوم را انتشارات نگاه درآورده بود و مجلد سوم را هم همین نشر به چاپ خواهد سپرد.

صالحی در ادامه درباره گزیده‌ای دیگر از اشعارش در انتشارات مروارید گفت: مدت‌هاست كه چاپ چهارم گزیده‌ای از اشعارم در انتشارات مروارید، در ارشاد مانده است و متاسفانه بررسی‌ها هنوز پاسخی در این باره نداده‌اند.

سیدعلی صالحی از این موضوع ابراز تعجب كرد و افزود: شگفت زده‌ام كه كه كتابی كه سه چاپ اول آن در همین ارشاد مجوز گرفته است، حالا با مسئله مواجه می‌شود.

این شاعر درخصوص كتاب‌های دیگرش كه منتظر مجوز ارشاد مانده‌اند، گفت: دفتری به نام رد پای برف، از سروده‌هایم، مدت سه سال است كه توسط انتشارات نگاه به ارشاد داده شده است، بدون اینكه جوابی سرراست به آن داده باشند.

صالحی گفت: در این بین یك بار اعلام كرده‌اند كه كتاب گم شده است. ما ترتیب اثر داده‌ایم و نسخه دیگری به ایشان سپرده‌ایم، اما گویا بازهم كتاب گم شده است.

این شاعر پركار و شناخته شده كه صاحب آثار شعری متعددی است و هفت رمان نیز منتشر كرده است، حتی در بستر بیماری بر تخت بیمارستان نیز دست از شعر نشست. 

صالحی می‌گوید: در روزهایی كه دچار حمله قبلی شدم و بر تخت بیمارستان قادر به حركت نبوده‌ام، شعری را در ذهنم سرودم، كه بخشی از آن چنین است: 

خسته، خودخواه، بی‌شكیب
از این جهان
فقط همین‌ها را برایم باقی گذاشته‌اند
با من مدارا كن
بعدها
دل‌ات برایم تنگ خواهد شد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین