کد خبر: ۱۰۸۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷

مسجدجامعی: گزارش شناسايی نيروهای خودسر به شورا ارائه شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه شورای شهر تهران امروز با حاشیه‌هائی آغاز شد.

پس از آن كه مهدی چمران در ابتدای جلسه شورای شهر اهانت به ساحت قرآن مجید را تقبیح كرد، احمد مسجدجامعی به جایگاه اول تهران در میان ده كشور فعال در عرصه تولید آثار قرآنی اشاره كرد و افزود: از این حیث زیبنده است در تهران به این مسئله توجه ویژه ای صورت پذیرد.

عضو شورای شهر تهران به تاریخ تهران و 114 برج و بارویی كه در زمان پیدایش شهر تهران به نشان 114 سوره قرآن در آن بنا شده و در هر برج سوره‌ای از سوره‌های قرآن قرار داشت اشاره و اضافه كرد: خیابان سی‌تیر نشانی دیگر از زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان توحیدی در ایران و تهران است .

مسجدجامعی ضمن تقبیح اهانت صورت گرفته، ریشه رخدادهایی از این دست را در افراطی‌گری و تندروی افراد و افكاری دانست كه در قالب دین دیدگاه‌های خود را بیان می‌كنند.

او گفت: این روزها سالگرد تخریب بقیع هم هست.

افراطی‌گری در لوای اسلام منجر به شكل‌گیری طالبان شد و افراطی‌گری در نگاه یهود به صهیونیسم انجامید. این افراط‌ها ربطی به روح دین ندارد و متاسفانه در بین پیروان همه ادیان نگاه‌های انحرافی و تندروانه هست.

احمد مسجدجامعی در ادامه صحبت‌های خود به اظهارات روز گذشته سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در مورد پیگیری شناسایی تجمع‌كنندگان و نیروهای خودسر در تهران و در مقابل منزل مهدی كروبی اشاره و ابراز امیدواری كرد: با اقداماتی از این دست شرایط امنیتی ـ اجتماعی شهر بهبود یابد.

عضو شورای شهر تهران افزود: ما در در حوزه اجتماعی با نیروی‌انتظامی در مواردی از این دست مسائل مشتركی داریم كه لازم است دعوت صورت گیرد تا گزارشی از جانب ایشان به شورا داده شود.

مسجدجامعی ادامه داد: لازم می‌دانم از خدمات جناب سرهنگ سیدهادی هاشمی، رئیس پلیس راهور تهران كه به درجه بازنشستگی نائل شدند و در مدت تصدی این مسئولیت در همكاری با مدیریت شهری خدمات ارزنده‌ای داشتند هم تقدیر داشته باشم.

عضو شورای شهر تهران، نسبت به نحوه عملكرد شهرداری تهران در مورد صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران اعتراض كرد و گفت: بیش از یك سال‌و‌نیم از مصوبه شورای شهر در این مورد می‌گذرد و علی‌رغم نامین اعتبار توسط شهرداری متاسفانه تاكنون حتی یك مورد وام به نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات این صندوق داده نشده است.

پس از صحبت‌های مسجدجامعی، مهدی چمران نیز از سرهنگ هاشمی تقدیر كرد و اعلام داشت: در جلسه‌ای در شورای شهر از ایشان تقدیر كنیم.

صحبت‌های مسجدجامعی با واكنش خسرو دانشجو همراه شد. دانشجو در ابتدای صحبت‌های خود از تذكر چمران و مسجدجامعی در مورد اهانت به ساحت قرآن تقدیر كرد و گفت: من هم پیرو تقاضای صورت گرفته برای دعوت از مسئولان شهری برای ارائه گزارش پیشنهاد می‌كنم از دادستان تهران برای ارائه گزارش در مورد نحوه برخورد با اغتشاش‌گران اخیر دعوت به‌عمل آید.

اعتراض دانشجو صحبت‌های معصومه ابتكار دیگر عضو اصلاح‌طلب شورا را در پی داشت.

ابتكار به صحبت‌های مسجدجامعی اشاره كرد و گفت: بر اساس قانون شوراها، همه بخش‌ها و سازمان‌هایی كه در امور شهر دخیل هستند موظف‌اند كه به شورای‌شهر در مورد اقدامات خود گزارش بدهند.

اشاره ابتكار به نامه‌ای بود كه با امضای 9 نفر از اعضای شورای شهر، برای بازدید از بازداشتگاه‌های تهران برای رئیس سازمان زندانها ارسال شده است.

معصومه ابتكار گفت: متاسفانه تاكنون در این مورد پاسخی دریافت نكرده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین