کد خبر: ۱۰۸۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶

آمریکا وثیقه شهروند زندانی در ایران را نمی‌پردازد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور وثیقه تعیین شده توسط مقام‌های ایرانی برای آزادی یکی از 3 آمریکایی بازداشت شده در ایران را پرداخت نخواهد کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور وثیقه اتباع زندانی آمریکا در خارج از این کشور را پرداخت نمی‌کند. 

هم‌زمان، خانواده سارا شورد، زن آمریکایی بازداشت شده در ایران از مقام‌های این کشور خواسته‌اند وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی وی را لغو کنند. 

بنا بر این گزارش، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران یکشنبه اعلام کرد که سارا شورد با پرداخت وثیقه نیم میلیارد تومانی می‌تواند آزاد شود. 

سارا شورد ۳۱ ماه جولای سال ۲۰۰۹ میلادی به همراه 2 شهروند آمریکایی دیگر به اتهام ورود غیرقانونی به ایران دستگیر شد. 

خانواده سارا شورد توسط سفارت سوئیس در تهران که حفاظت از منافع آمریکا را در ایران برعهده دارد، از مقام‌های قضایی ایران خواستند وثیقه وی را لغو کنند یا مبلغ آن را کاهش دهند. 

خانواده این شهروند آمریکایی اعلام کرده‌اند که توانایی مالی تهیه مبلغ وثیقه را ندارند. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر عدم پرداخت وثیقه زندانیان آمریکایی گفت: «بر این باوریم که (این 3 آمریکایی) مرتکب هیچ جرمی نشده‌اند.» 

وی همچنین از پاسخ مستقیم به پرسش‌های مطرح شده درباره انتقال مبلغ وثیقه از آمریکا به ایران، به‌رغم تحریم‌های بانکی این کشور خودداری کرد. 

کارشناسان درخواست خانواده سارا شورد برای تخفیف یا لغو وثیقه را مانع دیگری بر سر آزادی وی دانسته‌اند. 

خانواده سارا شورد می‌گویند که وی بیمار و مشکوک به ابتلا به سرطان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین