کد خبر: ۱۰۸۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
بیژنی، مدیرعالم اتوبوس‌رانی تهران:

دولت یارانه امسال ما را پرداخت نکرده است

۴٫۸ درصد اتوبوس‌های شهر تهران در حال تعمیر هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: از سهم یارانه اعتبارات پرداختی که دولت باید هر سال به شهرداری برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی پرداخت کند امسال تا کنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

حسین بیژنی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری‌ که در محل این سازمان برگزار شد افزود: سهم یارانه دولت در سال ۸۵، ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، سال ۸۶، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون، سال ۸۷، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و سال ۸۸، ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود این در حالی است که سهم امسال تاکنون پرداخت نشده است.

وی با اعلام اینکه ارقام اعتبارات دولت خیلی بیشتر از پرداختی‌های امروز است، گفت: ارقام پرداختی دولت یک دهم رقم واقعی نیست و براساس نرخ واقعی این مبلغ در هر سال باید ۱۴۵ میلیارد تومان باشد.

وی گفت: بنا بر اعلام وزیر کشور امسال هزار دستگاه اتوبوس و ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای اتوبوسرانی و مترو پرداخت می‌شود.

خروج 2 هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان شهری

بیژنی با تاکید بر اینکه زمان پرداخت اعتبار در ۶ ماه اول سال است گفت: معمولاً‌ در ۶ ماه اول برای بازسازی، تعمیر و تجهیز اتوبوس‌ها اقدام می‌کنیم بنابراین نیاز به اعتبار در ابتدای سال بیشتر از هر زمان دیگری است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: عمر اتوبوس‌های تهران ۶ سال است و به دلیل رعایت مسایل زیست محیطی در 3 سال اخیر دو هزار و ۷۰۰ دستگاه از ناوگان اتوبوسرانی تهران خارج شده است.

وی با اشاره به ۲۰۰ دستگاه اتوبوسی که طی هفته گذشته از سوی وزارت کشور به این سازمان اضافه شد، افزود: ۱۰۰ دستگاه تحویل داده شد و ۱۰۰ دستگاه دیگر گفته می‌شود تا هفته آینده تحویل داده می‌شود و تا شروع مهرماه مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

بیژنی افزود: این اتوبوس‌ها تک کابین، شاسی بلند و دارای پله هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: شنیده‌ها از وزارت کشور حاکی است قرار است امسال هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل داده شود که این ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ادامه این کار است و امیدواریم تا پایان سال مابقی هزار دستگاه تامین شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه از سال ۷۸ تا کنون هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران اضافه شده اظهار داشت: بر اساس طرح جامع شهرداری تهران هر ساله به ۱۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تهران نیاز است در حالی که خروج سالانه هزار دستگاه اتوبوس فرسوده و اضافه شدن هزار دستگاه دیگر برای جایگزینی باعث می‌شود ما در این حوزه درجا بزنیم.

وی افزود:‌ این موضوع باعث می‌شود تا تعداد اتوبوس‌های تهران از ۶ هزار اتوبوس فعال بیشتر نشود.

بیژنی سهم اتوبوس‌های فرسوده در آلودگی هوای تهران را در سال ۸۷، ۸/۳ درصد و امسال ۳/۲ درصد عنوان کرد.

بیژنی با اعلام اینکه ۴٫۸ درصد اتوبوسهای تهران اتوبوس‌های با عمر ۶ سال برای تعمیر متوقف شده اند تاکید کرد: ۲۰۹ دستگاه اتوبوس‌های فعال فعلی در تهران به خاطر تعمیر متوقف هستند و سعی می‌شود تا مهرماه این رقم به ۳۰ دستگاه برسد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه ۳ هزار و ۴۹۷ دستگاه اتوبوس با سوخت CNGدر شهرداری موجود است، اظهار داشت:‌ اتوبوس‌های CNGمشکلات خاصی نظیر پشتیبانی و مسایل فنی دارند. از این تعداد دو هزار و ۷۰۰ دستگاه متعلق به بخش خصوصی است.

بیژنی افزود: از ۱۰ ایستگاه CNG تنها ۳۶ درصد جایگاه‌ها فعالند که ۴۸ درصد از اتوبوس‌های CNGرا تحت پوشش قرار می دهد.

وی درباره مشکلات ورود اتوبوس‌های دو کابین به کشور گفت: مشکلات گمرک، گشایش ‌LCو محدودیت در قرارداد با بانک‌های جهانی از جمله مشکلاتی است که برای ورود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین به کشور وجود دارد.

۲۴ خط از مسیر راه‌آهن – تجریش حذف می‌شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران درباره ساماندهی خطوط راه‌آهن – تجریش گفت: خطوط موازی زیادی در این مسیر وجود داشت که باعث ایجاد ترافیک می‌شد و به همین دلیل ۲۴ خط ا ز خطوط موازی در این مسیر حذف شد و از این پس مردم با یک خط سراسری از تجریش تا راه‌آهن با قیمت ۱۰۰ تومان سفر می‌کنند.

وی تعداد اتوبوس‌های این مسیر را ۳۰۰ دستگاه عنوان کرد که تا قبل از مهرماه راه‌اندازی می‌شود.

بیژنی تاکید کرد: تا پیش از پیوستن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی ۴۳ درصد از اتوبوس‌ها متعلق به بخش خصوصی و ۵۶ درصد به بخش بلیتی تعلق داشت که اینک این درصد در بخش بلیتی افزایش می‌یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین