کد خبر: ۱۰۸۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۷

هشدار مجلس خبرگان رهبری به نهادهای فرهنگی کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای مجلس خبرگان رهبری در بیانیه پایانی اجلاس ضمن اعلام تجدید بیعت با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، درباره مسائل جاری مسئولان را به قانونگرایی فراخواندند و تاکید کردند که تساهل و تسامح فرهنگی و دمیدن در جریان ملی‌گرایی از نگرانی‌های ‌مجلس خبرگان است. 

هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم عصر امروز چهارشنبه با قرائت بیانیه پایان یافت.

متن کامل این بیانیه که سید احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه این مجلس قرائت کرد به شرح زیر است:

با حمد و ثنای الهی و سپاس از حضرتش و صلوات بی‌پایان به پیشگاه حضرت خاتم انبیاء (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، هشتمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری دوره چهارم در فضای معطر از معنویت ماه مبارک رمضان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیست و سوم و بیست و چهارم شهریور 1389 برگزار شد اعضای مجلس خبرگان با سلام و عرض ادب ملت شریف و بزرگوار ایران توجه آنان را به نکات زیر معطوف می دارد:

1- این روزها جهان اسلام عزادار داغ سنگین اهانت به قرآن کریم در آمریکاست، کتابی که تجلی رب است (لقد تجلی الله لخلقه فی کتابه) و تنها کتاب تحریف نشده الهی است. این توطئه در سلسه حلقه‌های زنجیره‌ای توطئه علیه اسلام قرار دارد از کتاب سلمان رشدی مرتد تا کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اکرم (ص) و تا ساختن فیلم‌های توهین‌آمیز علیه اسلام و ... روشن است که در عرصه مدیریت این جریان توطئه به‌وضوح دست استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و صهیونیست‌های جنایتکار دیده می‌شود.

این تلاش‌های سخیف و ضد انسانی خود گویای گسترش بیداری اسلامی و خیزش سریع اسلام ناب محمدی (ص) در جهان است که این چنین دشمنان را سراسیمه کرده است نیز شاهد بزرگی بر صحت فرمایش امام راحل است که دشمنی جهان اسکتبار با ایران اسلامی به خاطر اسلام است.

مطمئنا واکنش سریع‌، قاطعانه و هوشمندانه مسلمانان جهان به ویژه ایران اسلامی مسببان و مباشران این جنایت را پشیمان خواهد کرد و درس عبرتی به آنها خواهد داد که آنان توان خاموش کردن نور خداوند را نخواهند داشت.

(یریدون لیطفئوا نور الله بوافواهم والله متم نوره و لو کره الکافرون) سوره صف آیه 8.

طبیعی است جهان اسلام به خاطر احترام به ادیان و انبیاء‌ الهی قطعا مقابله به مثل با کتاب‌های مقدس سایر ادیان را در راستای تلاش دشمنان در جهت به راه انداختن جنگ مذهبی می‌دانند و از آن پرهیز خواهند کرد.

2- خبرگان ملت مثل همیشه بیعت خود را با ولی امر مسلمین تجدید کرده و اعلام می‌نماید ولایت فقیه ستون فقرات نظام اسلامی بوده و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) با مدیریت و تدبیر شایسته خویش بعد از ارتحال امام راحل عظیم‌الشان نشان دادند که تنها شخصیتی هستند که لباس رهبری امت بر قامت ایشان زیبنده است صراط مستقیم سعادت، پیروی راه ولایت فقیه است از فریب‌خوردگان و آنان که خود را از برکات این کشتی نجات محروم کرده‌اند می‌خواهند هر چه زودتر به دامان ملت بازگردند و بدانند که مقابله با ملت بزرگ ایران اسلامی، عاقبت مطلوبی نخواهد داشت.

3- حضور فراموش ناشدنی امت عزیزمان در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس از جلوه‌های زیبای ماه مبارک رمضان بود. سلام و درود خداوند بر امت رشیدمان که مدام افتخار آفریده و مایه عزت اسلام و مسلمین می‌گردند.

این راهپیمایی با شکوه، روحی تازه به مقاومت در برابر اشغال‌گران دمیده است و پیام نفی مذاکرات ذلت‌آمیز سازش را با خود داشت. امت بزرگ ما در این راهپیمایی به صراحت گفتند که راه نجات فلسطین فقط مقاومت در برابر اشغال‌گران است نه سازش و مذاکره.

در طول بیش از 60 سال اشغال فلسطین مذاکرات سازش پیوسته بستری برای ادامه اشغال‌گری بوده است اعضاء مجلس خبرگان، رهبران و مجاهدان فلسطینی را به اتکال به خداوند و ادامه مقاومت در برابر اشغال‌گران دعوت می‌کنند.

4- مجلس خبرگان رهبری همگان را به وحدت حول محور ولایت بر پایه اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی دعوت می‌کند. از مسئولان محترم نظام انتظار می‌رود با ولایت‌مداری و رفتار قانون‌مدارانه، برای مردم عزیزمان الگوی وحدت باشند در این عرصه مسئولیت نخبگان و فرهیختگان جامعه که از تاثیرگذاری بیشتری برخوردارند از دیگران بیشتراست. امروز وحدت عنصر ضروری برای تداوم انقلاب و دفع توطئه‌های گسترده دشمنان است.

5- حادثه دردناک سیل پاکستان کام امت اسلامی را به شدت تلخ کرده است، کمک به این مسلمانان حادثه‌دیده از فوری‌ترین مسائل جهان اسلام است. اعضای مجلس خبرگان رهبری از مجامع بین‌المللی و سازمان کنفرانس اسلامی و از مسلمانان جهان به ویژه امت اسلامی کشورمان می‌خواهند با کمک رسانی شایسته به این مردم مصیبت دیده، اخوت اسلامی خود را به نمایش گذارند و اثبات کنند که امت اسلامی یک پیکرند که چو عضوی به درد آورد روزگار - دگر عضوها را نماند قرار.

6- در آغاز سال تحصیلی حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و سایر مراکز آموزشی قرار داریم، این نهادها ارکان اصلی ارتقاء دین و دانش در کشور بوده سرمایه عظیمی به حساب می‌آیند. از همه دست‌اندرکاران این مراکز انتظار می‌رود تمام تلاش خود را برای رشد و ارتقای علمی و معنوی آن‌ها به کار برند و مطالبات به حق مقام معظم رهبری در این حوزه‌ها را که مطالباتی ارزشمند، کاربردی و سازنده است تحقق بخشند.

7- تساهل و تسامح فرهنگی، دمیدن در جریان ملی‌گرایی، عدم توجه شایسته به مسأله عفاف و حجاب از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اعضای ‌مجلس خبرگان رهبری است. ما به همه نهادهای فرهنگی کشور هشدار می‌دهیم مراقب این دام باشند که این آسیبی جدی برای نظام و انقلاب اسلامی است و از دولت محترم می‌خواهیم که با عملکرد مدبرانه، غیرت‌مدارانه و شایسته با این خطر جدی مقابله کند و از مسئولان محترم می‌خواهیم به منظور جلوگیری از لجاج و دهن‌کجی در موضوع حجاب، ضمن انجام کار فرهنگی گسترده طرحی شایسته برای آن تهیه و اجرا کنند.

8- در آستانه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، ضمن تاکید بر مفید بودن اصل این طرح، از دولت محترم می‌خواهیم تدبیری اتخاذ گردد که با اجرای این طرح، فشاری مضاعف بر قشر آسیب‌پذیر جامعه وارد نشود و از مردم عزیزمان می‌خواهیم با همکاری با دولت محترم، به اجرای این طرح سازنده کمک کنند.

9- موفقیت‌های چشمگیر ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، هسته‌ای، فن‌آوری هوا فضا و غیره ... به شدت دشمنان ملت را به خشم آورده و در صددند به هر قیمتی که شده است سد راه این توفیقات بزرگ گردند، فشارهای اخیر دنیای استکبار علیه ایران اسلامی در این راستاست ولی دشمنان باید بدانند که این ملت رشید فاتح قله‌های پیروزی است به یاری خداوند و عنایات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و وحدت کلمه مردم عزیز، ایران اسلامی از مشکلات عبور خواهد کرد و به فضل خداوند تجلی بخش امت نمونه جهان اسلام خواهد شد.

در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات امت خدا جویمان در ماه مبارک رمضان و توفیق تداوم نورانیت و معنویت تحصیل شده از برکات شهر الله اکبر، توفیق روز افزون امت اسلام را در جهت مقابله با توطئه‌های دشمنان و نیز توفق امت سربلند و سرفراز ایران اسلامی را در جهت نیل به قله‌های موفقیت و مقابله با مشکلات از خداوند خواستار بوده، درود و سلام خویش را نثار شهیدان والا مقام به‌ویژه شهدای عزیز دفاع مقدس که در سالگرد این حماسه افتخارآفرین هستیم و امام شهیدان می‌نماییم و از خداوند متعال برای آنان علوم درجان مسئلت می‌کنیم.

مجلس خبرگان رهبری
شوال 1431
24 شهریور 1389
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین