کد خبر: ۱۰۸۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۸
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران:

واردات تراکتور چینی 200 هزار فرصت شغلی را تهدید می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران با انتقاد از افزایش ورود تراکتورهای چینی، هندی و پاکستانی به کشور گفت: این واردات 200 هزار فرصت شغلی را تهدید می‌کند. 

ابوالفتح ابراهیمی در حاشیه ششمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون در دانشگاه پردیس و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج اظهار داشت: واردات بی‌رویه انواع تراکتورهای چینی، هندی و پاکستانی به کشور موجب شده تا 200 هزار فرصت شغلی در بزرگ‌ترین کارخانه تراکتورسازی کشور در معرض خطر قرار بگیرند. 

وی افزود: شرکت تراکتورسازی ایران نخستین و بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده تراکتور، ادوات و قطعات کشاورزی در خاورمیانه است که سالانه بیش از40 هزار دستگاه تراکتور را در کشور تولید می‌کند. 

ابراهیمی بیان کرد: در حال حاضر 200 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت فعالیت می‌کنند و 400 شرکت تولید کننده داخلی از محصولات و خدمات این شرکت بهره‌مند می‌شوند. 

وی گفت: حذف تعرفه واردات این تراکتورها به کشور و ارزان بودن قیمت آنها در بازار یکی از مهمترین دلایل استقبال کشاورزان به خرید این تراکتورها است. 

ابراهیمی یادآور شد: کیفیت پایین، استهلاک سریع قطعات، مصرف بالای سوخت و نبود خدمات پس از فروش از مشکلاتی است که پس از مدتی دارندگان این تراکتورهای وارداتی را با مشکل مواجه خواهد کرد. 

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران گفت: کارخانه تراکتورسازی ایران در حال حاضر ظرفیت تولید تراکتورهای مورد نیاز کشاورزان داخلی را دارد و کمبودی برای واردارت این صنعت احساس نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین