کد خبر: ۱۰۸۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳
در اختتامیه دهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان– تاک در ملایر

معاون سینمایی وزارت ارشاد: جنگ نرم در غذا خوردن ما هم دیده می‌شود

نگران ماهواره و سی‌دی قاچاق نیستیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جنگ نرم در خانه‌های ما و سیمای شهری ما هم رسوخ كرده و برخی شهرهای ما دارند هویت اسلامی خودشان را از دست می‌دهند. حتی در لا‌به‌لای دروس آموزشی این جنگ را می‌بینیم و در غذا خوردن ما هم دیده می‌شود. 

وی با بیان اینكه بخش‌هایی از مبارزات دشمنان اسلام مانند ماهواره و فیلم‌های قاچاق صورت ظاهری دارد، اظهار کرد: من بیشتر نگران مبارزات پنهان دشمنان هستم.

جواد شمقدری در اختتامیه دهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان– تاک در ملایر گفت: رویكرد دولت جدید، واگذاری ماموریت‌ها به 8منطقه سینمایی است و مسئولان همدان در این مسیر به ما كمک كرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط كنونی سینما تصریح كرد: باید ببینیم سینمای ایران و ما كجا ایستاده‌ایم. امروز در عرصه بین‌الملل میدان صف‌آرایی و جبهه‌بندی جدیدی شكل گرفته‌است. یک طرف ایران با همه آرمان‌ها و پشتوانه انقلاب و در طرف دیگر استكبار غرب. جلوه‌های زیادی از این موضوع سراغ داریم كه امروز با عنوان جنگ نرم از آن یاد می‌شود.

شمقدری ادامه داد: جنگ نرم در خانه‌های ما و سیمای شهری ما هم رسوخ كرده و برخی شهرهای ما دارند هویت اسلامی خودشان را از دست می‌دهند. در لابه‌لای دروس آموزشی این جنگ را می‌بینیم و حتی در غذا خوردن ما هم دیده می‌شود.

وی افزود: ماهواره و فیلم‌های قاچاقی هم كه در اختیار مردم قرار می‌گیرد نیز آشكار است و اتفاقا به‌خاطر همین آشكار بودن‌شان درمان‌پذیر هستند و مردم ما آگاهی دارند كه اینها دست‌پخت نظامی است كه با هویت و معنویت آنها مشكل دارند، لذا اثر را هوشمندانه می‌بینند.

شمقدری با بیان اینكه نگران ماهواره و سی‌دی قاچاق نیست، ادامه داد: البته باید فكری به حال آنها هم كرد ولی بیشتر نگرانی من برای آن بخش از مبارزه‌های دشمنان است كه كمتر دیده می‌شود. باید مشخص شود هر اقدام ما چقدر در پازل بیگانگان موثر است و به نقشه‌های آنها كمک می‌كند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در مورد قرآن‌سوزی گفت: قرآن‌سوزی اتفاق جدیدی نیست. سال‌هاست در هالیوود با بعضی فیلم‌ها این كار صورت گرفته و دیده نشده. اگر‌ آنها سعی كردند چهره شیطانی از اسلام و مسلمانان ارائه دهند، بخشی از فرآیندی بود كه حالا شاهد سوزاندن قرآن هستیم. بنابراین باید آسیب‌شناسی كرد و به علت پدیده‌ها توجه و نگاه جامع داشت.

شمقدری ادامه داد: حقیقت دیگری هم در مورد سوزاندن قرآن وجود دارد. غربی‌ها از نفوذ و گسترش اسلام در جوامع خود نگران هستند. چرا كه سالانه تعداد زیادی از افراد مسلمان می‌شوند و نگاه نخبگان غربی به اسلام جلب شده‌است.

وی با اشاره به دیدارش با نویسنده‌ای فرانسوی در سال گذشته، مدعی شد: این نویسنده می‌گفت از 15 سالگی در جریان چپ فرانسه فعال است. این جریان به عنوان جریان نخبه‌گرای فرانسه معروف است اما این نویسنده می‌گفت كه 10 سال است احساس پوچی می‌كند و سرگردان شده و در 4 سال گذشته با صحبت‌هایی از احمدی‌نژاد روبه‌رو شده و باعث تحقیقش شده تا مبانی صحبت‌های احمدی‌نژاد را بفهمد و دو ماه بعد از دیدارمان مسلمان و شیعه شده بود كه در جشنواره فجر هم حضور داشت. این نقطه روشنی است كه مسئولیت سینماگر ایرانی را افزایش می‌دهد.

شمقدری در بخش دیگری از سخنانش گفت: سینمای ایران حاصل تلاش‌های نسل بعد از انقلاب است.

معاون سینمایی وزارت ارشاد تاکید کرد: لازم است مبانی اسلام در صحنه‌آرایی و گفتار فیلم‌های کشور گنجانده شود و این تجربه‌ای است كه كم اتفاق افتاده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین