کد خبر: ۱۰۸۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷
ونایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

نوعی سلیقه‌نگری در مورد اجرای قوانین، میان اعضای کابینه وجود دارد

در دولت نهم بسیاری از احکام برنامه چهارم به مرحله اجرا در نیامده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون برنامه و بودجه معتقد است که نوعی سلیقه‌نگری میان اعضای کابینه برای اجرای قوانین وجود دارد و اعضای کابینه بنا به صلاحدید خود قوانین را اجرا می‌کنند. 

حسن ونایی نماینده ملایر در ارتباط با گزارش اخیر مرکز پژوهش‌ها در مورد اجرایی نشدن 41 درصد مصوبات مجلس هفتم از سوی دولت، گفت:وظیفه قانونگذاری و نظارت بر عهده مجلس گذاشته شده است و دولت باید بر روی ریل‌هایی که مجلس برای آن ریل‌گذاری کرده است حرکت کند. 

به گفته وی در دولت نهم بسیاری از احکام برنامه چهارم به مرحله اجرا درنیامده است و بسیاری از آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها حتی از سوی دولت نوشته هم نشده است و در نتیجه شاهد ناکارآمدی بسیاری از اهداف برنامه پنجم بودیم. 

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان تاکید کرد:به نظر می‌رسد نوعی سلیقه‌نگری میان اعضای کابینه به ویژه رییس‌جمهور در مورد مصوبات مجلس وجود دارد و دولت بر اساس صلاح‌دید خود عمل می‌کند. 

این نماینده مجلس یادآور شد:در دولت نهم و دهم شاهد عدم ابلاغ بسیاری از قوانین توسط رییس جمهور بودیم.سنگ بنای بسیاری از عملکردهای غلط و خطرناک در این دولت‌ها گذاشته شد. 

ونایی معتقد است که در حال حاضر شاهد سپردن بخشی از وظایف وزارت امور خارجه به برخی افراد هستیم که آینده نامعلومی را در عرصه سیاست خارجی رقم زده است. 

این عضو کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل میان دولت و مجلس مسیر اجرای قوانین به درستی طی شود که در غیر این صورت شاهد افزایش دهن کجی به قوانین خواهیم بود. 

به گفته وی اجرای قوانین ضروری است چراکه راه ترقی و پیشرفت و سلامت کشور جز اجرای قانون راه دیگری ندارد. همه ارکان جامعه باید به قانون تمکین کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین