کد خبر: ۱۰۸۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۶

وضعیت شهریه دانشگاه آزاد در سال جدید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت امناء دانشگاه آزاد درباره نرخ شهریه این دانشگاه گفت: هنوز بحث هدفمندی یارانه ها اصلا معلوم نیست. هدفمندی یارانه‌ها مصوب شده اما معلوم نیست از چه زمانی اجرا می‌شود بنابراین تصمیم نهایی برای شهریه دانشگاه آزاد زمان‌بر است.

کریم زارع در پاسخ به اینکه تکلیف دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درباره نرخ شهریه نیمسال جدید تحصیلی چیست گفت: دانشجویان همان مسیری که تا کنون برای پرداخت شهریه طی می‌کردند را در نیمسال جدید تحصیلی نیز طی خواهند کرد. زمانی که به یک جمع‌بندی روشنی درباره شهریه نیمسال جدید رسیدیم اعلام می‌کنیم. الآن واقعا نمی‌توانیم چیزی بگوییم.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: 3 یا 4 سال است که وضعیت طوری بوده که نمی‌خواستیم شهریه دانشگاه را افزایش دهیم و اگر شهریه دانشگاه آزاد در این سال‌ها افزایشی داشته بسیار جزئی بوده و اکنون نیز در همین مسیر هستیم. یعنی فعلا نمی‌توانیم ‌نرخ شهریه را بیشتر از این بگوییم.

زارع خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است شهریه دانشگاه آزاد اسلامی باید یک پنجم تا یک هفتم بودجه سرانه‌ای باشد که به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی اختصاص پیدا می‌کند. از ابتدا نیز نرخ شهریه دانشگاه آزاد همین‌طور بوده است.

عضو هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی 4 سال از جایگاه نایب رئیس اولی کمیسیون مربوطه زیر بودجه آموزش عالی کشور را امضا کرده ام و دقیقا می‌دانم شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد چه کسری از اعتبار سرانه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی بوده است، این درحالیست که دانشجویان دانشگاه آزاد نیز همان درس‌های دانشجویان دانشگاه‌های دولتی را خوانده‌اند.

وی با اشاره به تنگناهای خانواده‌ها در تأمین شهریه دانشجویان گفت: خود بنده در دوران تحصیل مشکل داشتم و حتی کلاس‌های اول و دوم ابتدایی را به صورت شبانه خواندم و در شیراز کار می‌کردم بنابراین می‌دانم دانشجویانی که می‌خواهند کار کنند و درس بخوانند چه مشکلاتی دارند و برای والدینی که امکان پرداخت شهریه وجود ندارد چه وضعیتی دارند. البته راه‌کار هم داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین