کد خبر: ۱۰۸۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱
با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

آیت‌الله جنتی: دوران شبه‌ریاضت در پیش داریم

تحریم‌های اخیر شرارت بیشتری داشته‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله جنتی با سفارش به دولت در خصوص سپردن مسئولیت‌های مکرر به افرادی که از آنها با عنوان «مشکل‌دار» یاد کرد، ابراز امیدواری کرد که این موضوع به گونه‌ای تمام شود که مردم، مراجع و رهبری راضی باشند. 

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با شکر وجود ولایت فقیه و حکومت اسلامی در کشور، اظهار داشت: اکنون ولی فقیه، فرد عادلی است که مردی است که علی‌التحقیق در دنیای اسلام منحصر به‌فرد است و لحظه‌شناس، هوشیار است که برای خداوند می‌گوید و زندگی می‌کند که این نعمت بزرگی است ایشان مردی مدیر و مدبر است که هر وقت قائله‌ای پیش آید با موضع‌گیری خود آن را ختم می‌کند و در طول سال گذشته نیز خطابه‌های ایشان فساد را خفه کرد و شاهد بودیم که چگونه دشمن نا امید و فتنه خاموش شد. 

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های کشور افزود: دشمن در مقابل ما رو به‌ضعف و زوال است البته خودشان این حرف را باور نمی‌کنند اما به دلیل همین زوال، کارهای وحشیانه انجام داده و مانند یک دیوانه خودشان را به این در و آن در و به دیوار می‌کوبند یا به دیگران می‌پرند. لذا قرآن‌سوزی می‌کنند که حرکتی دیوانه‌وار است. 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مگر قرآن متعلق به ایران است که برای جنگ با ایران آن را می‌سوزانید؟ قرآن متعلق به نسل‌های بعد و روز قیامت است و کتاب مقدسی است، لذا این حرکت جز جنون و استیصال نام دیگری ندارد و آنها در مقابل رشد بیداری در دنیای اسلام هر کاری که می‌کنند به ضررشان تمام می‌شود. 

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه 84 درصد مردم آمریکا در یک نظرسنجی گفتند که عامل اصلی حادثه 11 سپتامبر خود دولت آمریکا است و در یک نمایشگاه کتاب در آلمان نیز فروش قرآن 400 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: مردم می‌فهمند که اگر کسی منطق داشته باشد دست به آتش‌سوزی نمی‌زند و این حرکت آنها مانند پهلوانی است که در میدان وقتی می‌بیند که در حال شکست است چاقو می‌کشد، فحش می‌دهد و مشت می‌زند. البته این قضیه به نفع ما تمام شد و علی‌رغم جریحه‌دار شدن قلبمان، واکنش احساسی به آن نشان نمی‌دهیم و به تورات و انجیل هم احترام می‌گذاریم. 

وی خطاب به عاملان قرآن‌سوزی هشدار داد: آن حرکاتی که شما را عصبانی کرده است ادامه می‌دهید. 

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت عدم تزریق نا امیدی در جامعه، اعتماد به نفس مردم و دانشجویان و بیان نقشه‌های دشمن توسط ایشان، یادآور شد: ایشان در خصوص تضعیف معنویت و اشاعه فساد در میان جوانان و همچنین هوشیاری نخبگان و عدم غفلت آنان هشدار داده و تاکید کردند. 

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با تشکر از مردم به خاطر حضور در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: الحمدالله امسال مشکلات سال گذشته را نداشتیم، زیرا آنها فهمیده‌اند که دیگر حنای‌شان رنگی ندارد و ایستادن مقابل مردم سودی ندارد. انشاءالله روزی را ببینیم که ته‌مانده‌های‌شان پیش خداوند و مردم توبه کرده‌اند. 

وی همچنین با اشاره به سیل پاکستان و تجلیل از بیانیه مقام معظم رهبری در این خصوص و کمک‌های مردم، افزود: یکی از مسئولان کمیته امداد دیشب ضمن بی‌اطلاعی از حجم وسیع کمک‌های مالی، خبر داد که به اندازه یک کوه کمک‌های جنسی جمع شده است که قبلا نیز بخشی از آنها ارسال شده است و در همه شهرها نیز وضعیت کمک اینگونه است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با خوب، رضایت‌بخش و بی‌مشکل خواندن اجلاسیه اخیر این مجلس، یادآور شد: در بیانیه این اجلاس گفته شد که لباس ولایت فقیه تنها بر قامت مقام معظم رهبری زیباست. در این بیانیه همچنین در وحدت با محوریت ولایت فقیه تاکید شد که رهبری نیز در سخنان روز گذشته خود تاکید کرده‌اند که در این موضوع نباید به الفاظ اکتفا کرد همچنین به آغاز سال تحصیلی اشاره شد زیرا ارزش جوانان بسیار زیاد است و نمی‌توانیم ارزش انسان‌ها را با پول مقایسه کرد. 

آیت‌الله جنتی همچنین با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد در مورد تحریم‌‌های غرب علیه کشورمان، تاکید کرد: کشور ما رو به‌رشد حرکت می‌کند اما در مقابل دشمن تسلیم نشده است. مخصوصا تحریم‌های اخیرشان هم شرارت بیشتری داشته است و مسئولان تلاش می‌کنند تا آثار آنها را خنثی کنند. 

وی گفت:‌ در رسیدن به قله‌ها با چالش‌ها مواجه می‌شویم که باید با آنها مقابله کنیم و باید آماده پذیرش قیام‌لله و بیدار کردن مردم روی زمین باشیم و من مطمئنم روزی که مردم جشن شکست آمریکا و آزادی قدس را برپا می‌کنند، ببینیم. البته معلوم نیست که عمرمان کفاف دهد، زیرا عمر دست خداست. 

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها با بیان این مطلب که این کار لوازم و تنش‌هایی دارد، تصریح کرد: لازم است دولت تنش‌ها و آسیب‌ها به قشر محروم را به حداقل برساند،‌ ما یک دوران شبه‌ریاضت را در پیش داریم که باید از خداوند بخواهیم ما را در این دوره کمک کند، زیرا همه کارها دست اوست. 

آیت‌الله جنتی همچنین با اشاره به سخنان دیروز مقام معظم رهبری در مورد طرح مسائل اصلی و فرعی و بیان اینکه نمی‌گوئیم مسائل فرعی مطرح نشود، اما بیش از حد خودشان هم نباید به آنها بها داده شود، ادامه داد: تاکید می‌کنم در راهپیمایی امروز، باید مسائل کل نظام، صهیونیست و دشمنان را مورد توجه قرار دهیم. 

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه مسأله‌ای را مدت‌ها می‌خواستم بگویم که با وجود فرعی بودن، مهم است گفت: من در عین تقدیر از دولت عزیز که این همه تلاش می‌کند، فشار تحمل می‌کند و شعار مخالفت با تجمل‌گرایی و شعار دینی می‌دهد که به فرموده رهبر انقلاب موجب پیروزی آن در انتخابات گذشته و رشد حضور مردم در آن شد، به آن می‌گویم. اما بعضی کارها واقعا درست نیست؛ من به این برادر عزیز سفارش می‌کنم کاری کند که قابل توجیه باشد و مردم ناراضی نباشند، زیرا اینکه یک عنصری را که مشکل دارد بالا می‌برند و مسئولیت‌های مکرر به او می‌دهند و این‌گونه عمل می‌کنند، درست نیست که امیدواریم این کار طوری تمام شود که مردم، علما، مراجع و مقام معظم رهبری راضی باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
0
0
جناب جنتی ما هم اکنون هم در حالت ریاضت تمام هستیم ! خدا به داد برسد برای شبه ریاضتی که در پیش است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین