کد خبر: ۱۰۸۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۶

راهپیمایی نمازگزاران در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ نمازگزاران در سراسر کشور امروز پس از برگزاری نماز جمعه با انجام راهپیمایی گسترده، خشم و نفرت خود را از عاملان اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، فریاد زدند و این اقدام نفرت‌انگیز را محکوم کردند. 

شعارهای "الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل"، بیشترین شعارهایی بود که از شرکت کنندگان در این راهپیمایی شنیده می‌شد.

راهپیمایان تهرانی همچنین شعارهایی به شرح زیر در محکومیت اهانت به قرآن کریم سر دادند:

«یا حجت‌ابن الحسن، تسلیت تسلیت»، «ای رهبر آزاده، تسلیت تسلیت»‌، «فریاد پرخروش اهل ایمان، محکوم بِِود اهانت به قرآن»، «سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن»، «جانم فدای اسلام، جانم فدای قرآن»، « کشیش آمریکایی اعدام باید گردد، برائت از مشرکین اعلام باید گردد»، « قرآن کتاب صلح و آزادی است، مبشر رحمت و آگاهی است»، «اهانت چند کشیش بی‌ایمان، کم نکند زاعتبار قرآن»، «این هتک حرمت نشود فراموش، نور خدا هرگز نگردد خاموش»، «توهین به قرآن کار صهیونیستهاست، جنایتی با نقشه‌ی آمریکاست»، «ای امت مسلمان به پا خیز به پا خیز، بهر دفاع قرآن به پا خیز به پا خیز»، «این امت مسلمان حامی قرآن بود، کشیش ضد قرآن نایب شیطان بود»، «کشیش آمریکایی روسیاهی، برایت جز جهنم نیست راهی، درافتادی تو با خشم خدایی، شود آتش نصیب تو الهی».

شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن در دست داشتن قرآن کریم و جملات مقام معظم رهبری در پیام اخیر مبنی‌ر محکوم کردن اهانت به قرآن کریم، پلاکاردهایی با مضامین زیر نیز در دست داشتند:

«کشیش صهیونیستی مرگت باد، ننگت باد»، «اسلام دین آزادی و معنویت، قرآن کتاب رحمت، حکمت و عدالت»، «نور قرآن همیشه جاودان است»، «عمل ناکشیش آمریکایی جلوه‌ی شیطان در اهانت به قرآن مجید است»، «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل.»

پس از تجمع راهپیمایان در میدان انقلاب و سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه‌ی موقت تهران قطعنامه پایانی این راهپیمایی قرائت شد و جمعی از حاضران در این راهپیمایی پرچم آمریکا را به‌ آتش کشیدند.

گفتنی است در این راهپیمایی اعتراض‌آمیز شخصیت‌هایی همچون حجج‌اسلام محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور و رازینی معاون قوه قضاییه به همراه مرتضی بختیاری وزیر دادگستری، محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در خانه ملت و حسن غفوری فرد نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع تجمع‌کنندگان اظهار کرد: دشمن به دنبال به راه‌انداختن جنگی مذهبی است و نباید با مقابله به مثل در هتک حرمت قرآن کریم در میدان دشمن بازی کرد.

وی با بیان این مطلب که شما با راهپیمایی خود باعث عزت قرآن شدید، افزود: اهانت به قرآن مسبوق به سابقه است و در تاریخ اسلام این مورد وجود داشته است که فردی قرآن را پاره پاره کرده و سرانجامش این شد که وی را کشتند و جسدش را به دروازه شهر ‌آویختند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:‌ قطعا با این حرکت شیطانی، قرآن عظمت جهانی خواهد یافت. 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که این جنایت مباشران و مسببانی دارد که هر دوی آنها محکوم هستند و مباشران جرم‌شان بیش از مسببان است، ادامه داد: بیش از 30 سال است که مسببان آتش اسلام‌ستیزی را در سطح جهان برافروخته‌اند. یک بار از سلمان رشدی حمایت می‌کنند و بار دیگر از کاریکاتوریست دانمارکی و باید گفت که در راس مسببان نیز آمریکای جنایتکار است که هتک حرمت به قرآن کریم تحت حمایت آن صورت گرفته است.

خاتمی گفت:‌ دنیا بداند عداوت آمریکا با ایران اسلامی از سنخ عداوت با قرآن است و همان‌طور که با حمایت آمریکا نسبت به قرآن دشمنی شد، به همان دلیل نیز بیش از 30 سال است که با ایران اسلامی دشمنی می‌شود، ولی دنیا بداند که ملت قرآنی ایران پیروز هستند. 

این سخنان خاتمی نیز همراه با تکبیر تجمع کنندگان معترض به هتک حرمت قرآن کریم همراه شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ باید دانست که هدف از این دشمنی‌ها چیست؟ که در این زمینه باید گفت، با پیروزی انقلاب اسلامی که شما قرآنیان انجام دادید بیداری اسلامی سراسر جهان را فراگرفته و اسلام و قرآن زنده شده است و این خواب راحت از چشم آنان را گرفته است.

وی افزود: امروز بیش از 450 مسجد و مرکز اسلامی در آمریکا خودنمایی می‌کنند و این عقده در وجود آن‌ها به وجود آمده که با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام ناب محمدی(ص) در جهان در حال گسترش است و با این حرکت نورانی نمی‌توانند برخوردی منطقی داشته باشند و به همین خاطر دست به اعمال سخیف می‌زنند.

خاتمی ادامه داد: به فضل خدا استکباریان و آمریکائیان خواهند دید که اسلام ناب محمدی(ص) خواب راحت را از آن‌ها خواهد گرفت.

وی خطاب به تجمع کنندگان در میدان انقلاب در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم با بیان این مطلب که ما باید بدانیم که در این حوزه چه باید کرد و چه بینشی نباید داشت، افزود: اولین کار را شما خوبان انجام داده‌اید و هر گامی که در این مسیر برداشته‌اید حرکت خداپسندانه‌ای است و در جهان اسلام نیز تجمعاتی که در ادامه به وجود خواهد آمد هتاکان به قرآن کریم را تا ابد پشیمان خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: نکته‌ی دیگر این است که از وزارت خارجه کشورمان که نماینده ملت ایران است می‌خواهیم که از آمریکا به عنوان متهم درجه اول این جنایت در مجامع بین‌المللی شکایت کند و اگر آمریکا می‌خواهد که این موضوع در پرونده سیاهش ثبت نشود، باید عاملان این جنایت را دستگیر کرده و به اشد مجازات برساند و به حساب کشیش دیوانه‌ای که برای اولین بار این ایده شیطانی را مطرح کرده نیز برسد و وی را دستگیر و مجازات نماید.

در واکنش به سخنان خاتمی، حاضرین در تجمع میدان انقلاب تکبیر گفتند و شعار دادند "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد".

این عضو مجلس خبرگان رهبری درادامه سخنان خود گفت: کارهایی که نباید در این مسئله انجام داد این است که نباید این مسئله را به عنوان جرقه‌ای گذرا ببینیم، بلکه این موضوع به عنوان یک جریان اسلام‌ستیز مطرح است که از جمله‌ی آن می‌توان به حمایت از کاریکاتوریست توهین‌کننده به پیامبر اسلام(ص) از سوی دولت آلمان و اجازه پخش فیلم‌های موهن از سوی دولت آمریکا در این زمینه اشاره کرد و باید گفت به همین دلیل است که مردم ما همواره در راهپیمایی‌های خود شعار "مرگ بر آمریکا" سر می‌دهند.

بنابراین گزارش، در این زمان بود که معترضین به هتک حرمت قرآن کریم همنوا با سخن خاتمی شعار دادند "مرگ بر آمریکا".

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنی دنیای استکبار به خاطر دین ما است، زیرا دشمن نمی‌خواهد بپذیرد که در حساس‌ترین نقاط جهان، در خاورمیانه اسلام جان تازه‌ای گرفته است و به همین خاطر است که آن‌ها با ما دشمنی می‌کنند و در واقع آن‌ها با دین ما در تضاد هستند، ولی من از زبان شما می‌گویم که ملت ایران ملتی دینی و قرآنی است و تا آخرین نفس، نفر و قطره خون خود تا پای نظام اسلامی ایستاده است.

خاتمی گفت: دنیای اسلام نباید مقابله با مثل را در این موضوع پیشه کند و باید بدانیم که تنها کتاب تحریف نشده الهی، قرآن است و اگر این کتاب نبود، اسمی از حضرت عیسی و موسی(ع) نبود و اهانت و مقابله به مثل نسبت به کتاب‌های دیگر بازی کردن در میدان دشمن است؛ زیرا دشمن می‌خواهد جنگ مذهبی به راه اندازد و به فضل الهی در این زمینه ناکام خواهند ماند.

وی ادامه داد: این مصیبت عظیم که قرآن این‌چنین مورد اهانت قرار گیرد، مصیبت بزرگی برای ماست، ولی باید دانست که امثال همین افراد بودند که با چوب خیزران به دندان قرآن ناطق زدند و همچنان که آن افراد ناکام ماندند، اینان نیز ناکام خواهند ماند. 

پس از سخنرانی آیت‌الله خاتمی، قطعنامه پایانی این مراسم نیز قرائت شد که در این قطعنامه، اعتراض‌کنندگان علیه هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم از علما، دانشمندان و مسئولین مراکز فرهنگی، مذهبی و قانون‌گذاری خواستند تا با هدف ممانعت از هرگونه اهانت به ادیان، پیشنهاد جمهوری اسلامی در "تدوین منشور جهانی جلوگیری از توهین به مقدسات ادیان الهی" را به عنوان گامی بازدارنده و کارساز، مورد توجه و اقدام عملی قرار دهند.

متن این قطعنامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
"یریدونَ لِیطفِئوا نُورَاللهِ بِافوَاهِهِم وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوکَرِهَ الکافِرُون" (آیه 8 سوره صف)

"کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل و مسخره خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند تمام و کمال (محفوظ) خواهد داشت."

«قرآن کریم مقدس‌ترین کتاب آسمانی و معجزه جاودان و مظهر رحمت الهی، مصحف نورانی عدالت و رحمت، صلح و شفقت و روشن‌ترین راه هدایت انبیاء بشر تا مقام خلیفه اللّهی است. قرآن کریم به عنوان انگیزه بعثت نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم)، جامع همه ادیان الهی از دین حضرت آدم تا اسلام حضرت خاتم و کامل‌کننده کتب آسمانی فرستاده شده از سوی خداوند باری تعالی است و توهین به ساحت قدسی آن، توهین به همه ادیان آسمانی و پیروان مکتب انبیاء الهی (علیهم‌السلام) و به آتش کشیدن تمامی ارز‌ش‌های والای انسانی است.»

«جهان اسلام این روزها آکنده از خشم و نفرت و انزجار نسبت به اقدام جنون‌آمیز و نفرت‌برانگیز اهانت به ساحت قدسی قرآن کریم از سوی صهیونیسم بین‌الملل و استکبار پلید آمریکایی است که میلیون‌ها آزاده جهان را از داغ این جسارت بزرگ و جنایت بی‌شرمانه به دین مبین اسلام و ارزش‌های الهی و شرافت و کرامت انسانی، به خشم آورده است.»

«امواج خروشان و طوفان احساسات پاک و اراده‌های راسخ برخاسته از قدرت ایمان مسلمانان حق‌طلب در سراسر گیتی و واکنش پیروان دیگر ادیان الهی به این اقدام موهن نشان داد که معارف و ارزش‌های الهی ادیان ابراهیمی و کتب آسمانی، در قلب و جان و روح مردم موحد و آزاده‌ی جهان از پایگاهی عمیق و جایگاهی ریشه دار برخوردار است.»

«اینک در شرایطی که با پیام حکیمانه و راهبردی ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، امت بزرگ اسلام در معرض رسالتی سترگ قرار گرفته است، ما ملت مسلمان و انقلابی ایران با شرکت در این تظاهرات سراسری، ضمن محکومیت و ابراز خشم و انزجار شدید خود از این اقدام موهن، مواضع خود را با ندای بلند تکبیر به این شرح اعلام می‌داریم:

1ـ کاسه صبر مسلمانان عالم و آزادی‌خواهان جهان از حرکات اسلام‌ستیزانه و سناریو‌های پلید دشمنان قسم خورده اسلام در ایجاد فتنه‌هایی نظیر ماجرای سلمان رشدی مرتد و کاریکاتوریست خبیث دانمارکی به خصوص اهانت اخیر در کشور آمریکا و توهین‌هایی که هر روز به مسلمانان جهان در کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، پاکستان، فلسطین و لبنان می‌شود، لبریز شده است. بار دیگر فرمایش "بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) را برای یادآوری ذهن‌های غبارگرفته نظام لیبرال سرمایه‌داری تکرار می‌کنیم که اگر در مقابل دین ما بایستید در مقابل همه دنیای شما خواهیم ایستاد.

2ـ ملت ایران و مسلمانان آگاه جهان تردیدی در نقش لابی صهیونیستی در حادثه یازدهم سپتامبر ندارند و آن را روی دیگری از سناریوی ساختگی هلوکاست برای بهانه‌جویی و اعمال خشونت علیه مسلمانان و اشغال سرزمین‌های اسلامی دانسته و از اندیشمندان و آزادی‌خواهان جهان می‌خواهد که برای دفاع از حقوق انسان‌های بی‌گناه با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و مستقل برای یافتن‌ ماهیت حقیقی و ابهام‌زدایی از این حادثه جنایت‌بار، چهره واقعی عاملان صهیونیستی و دین‌ستیز حادثه مشکوک یازدهم سپتامبر را برای جهانیان برملا سازند.

3ـ اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم مقدمه‌ای برای اجرای طرح صهیونیستی ایجاد نزاع میان مسلمان و مسیحی است. لذا ملت ایران نسبت به ورود کلیسا به بازی سیاسی بازیگردانان صحنه استکبار جهانی به ویژه صهیونیسم بین‌الملل هشدار می‌دهد و از پیروان واقعی حضرت عیسی بن مریم (علی نبینا و اله و علیهما السلام) می‌خواهد تا نسبت به عواقب خطرناک ایفای نقش ناخواسته در سناریوی از پیش محاسبه و برنامه‌ریزی شده صهیونیست‌ها برای جنگ مذهبی بین ادیان الهی، هوشیار باشند.

4ـ قرآن کتاب رحمت، حکمت و عدالت و سرچشمه دانایی، رهایی و عزت‌بخشی انسان است. امت اسلام اقدامات اهانت‌آمیز عوامل صهیونیزم بین‌الملل و شیطان بزرگ، آمریکای جنایت‌کار را ناشی از زبونی و درماندگی استکبار جهانی در مقابل منطق نورانی قرآن کریم دانسته و آن را نشانی روشن از افول نظام لیبرال دموکراسی غرب و به بن‌بست رسیدن اندیشه‌های استعماری می‌داند. لذا تأسف عمیق خود را از غفلت و وابستگی برخی از حکمرانان و دولت‌مردان کشورهای اسلامی که همچنان به تمدن رو به انحطاط غرب دل بسته‌اند، اعلام می‌دارد.

5ـ ما تظاهرکنندگان از علما، دانشمندان و مسئولین مراکز فرهنگی، مذهبی و قانون‌گذاری می‌خواهیم تا با هدف ممانعت از هرگونه اهانت به ادیان، پیشنهاد جمهوری اسلامی در "تدوین منشور جهانی جلوگیری از توهین به مقدسات ادیان الهی" را به عنوان گامی بازدارنده و کارساز، مورد توجه و اقدام عملی قرار دهند.

6ـ ملت آگاه و با بصیرت ایران اسلامی موضوع فلسطین و جنایات بی‌شرمانه رژیم اشغالگر قدس را به عنوان مسئله اصلی و فاجعه پاکستان و عدم کمک‌رسانی کشورهای مدعی حقوق بشر را به عنوان مسئله فوری جهان اسلام می‌داند. از همین‌رو سناریوی نفرت‌انگیز اهانت به مقدسات را نیز اقدامی در جهت انحراف افکار عمومی از موضوعات مهم منطقه دانسته و خواستار روشنگری علما و اندیشمندان جهان اسلام درخصوص توطئه‌های رژیم جنایت‌کار اسرائیل می‌باشد.»

وَ لَینصُرَنَّ اللهُ مَن ینصُرُهُ اِنَّ اللهَ لَقَوی عزیز
والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته
هشتم شوال 1431 هجری قمری
مصادف با جمعه بیست و ششم شهریورماه 1389 هجری شمسی
برابر با هفدهم سپتامبر 2010
مرگ بر آمریکا ـ مرگ بر اسرائیل
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین