کد خبر: ۱۰۸۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۴

پاسخ استاندار تهران به اعتراض مولوی عبدالحمید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ استاندار تهران در واکنش به اظهارات مولوی عبدالحمید مبنی‌بر ممانعت از برگزاری مراسم جداگانه اهل سنت در استان تهران، گفت: مراسم نماز عید فطر در 20 نقطه استان تهران توسط اهل سنت برگزار شد.

به گزارش مهر، مرتضی تمدن استاندار تهران اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد گزارشی‌هایی که به ایشان داده‌اند مغرضانه‌ و با اهداف خاص صورت گرفته است زیرا بر خلاف ادعاهای مطرح شده حداقل در حدود 20 نقطه استان تهران مراسم نماز عید سعید فطر از سوی اهل سنت برگزار شده است.

استاندار تهران خطاب به مولوی عبدالحمید گفت: آیا برگزاری نماز عید اهل تسنن در مناطقی در شهر تهران و شهرهای قدس، ساوجبلاغ، شهرک دانش، پاکدشت و رباط کریم جزو مناطق استان تهران نیست؟ از جناب مولوی عبدالحمید تعجب‌آور است که به‌جای دعوت به وحدت بر طبل تفرقه و اختلاف می‌کوبند.

وی مدعی شد: در شرایطی که دشمنان مشترک ما به دنبال تفرقه‌افکنی هستند چرا آقای عبدالحمید به گونه‌ای صحبت می‌کنند که بی‌بی‌سی با ذوق‌زدگی آن را منتشر کرده و بزرگ‌نمایی می‌کند.

مرتضی تمدن با رد اعتراض مطرح شده مبنی‌بر عدم همکاری مسئولان در برگزاری نماز عید فطر اهل سنت گفت: مسئولان استانداری و فرمانداران حداکثر همکاری را در برگزاری نماز عید فطر در نقاط مختلف استان داشته‌اند و لیست برگزاری نمازهای اهل سنت در نقاط مختلف استان از جمله شهر تهران موجود است اما اگر منظور آقای عبدالحمید چگونگی برگزاری مراسم اتباع خارجی است باید به این نکته توجه کنند که اتباع خارجی در هر کشور تابع قوانین آن کشور هستند و در هیچ کجای دنیا اجازه نمی‌دهند اتباع خارجی خارج از قوانین عمل کنند. 

از سوی دیگر مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، رئیس شورای هماهنگی حوزه های علمیه اهل سنت ایران و امام جمعه مسجد مکی زاهدان به بی‌بی‌سی فارسی گفت که اظهارات تمدن صحت ندارد و محل‌هایی که سابقا در تهران نماز اهل سنت برگزار می‌شده، در روز عید فطر امسال در محاصره ماموران پلیس بوده است.

گفتنی است مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، چند روز پیش نسبت به ممانعت از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در نمازخانه‌های تهران اعتراض کرده بود و خواستار رعایت حق آزادی اهل سنت در برگزاری نماز جماعت شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین