کد خبر: ۱۰۸۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵

فرانسه «خدایان» را به اسکار فرستاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تحسین‌شده «خدایان و آدم‌ها» به کارگردانی خاویر بووا، به عنوان نماینده فرانسه، در رقابت بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان جوایز اسکار 2011 شرکت می‌کند.

این فیلم بر مبنای حادثه‌ای واقعی در سال 1996 ساخته شده و درباره هشت راهب فرانسوی است که تا پیش از اوج گرفتن تنش‌ها در الجزایر در صومعه‌ای در کوهستان‌های این کشور زندگی آرامی دارند.

آنها متاثر از ایمان و اعتقادات خود تصمیم می‌گیرند با وجود افزایش تهدیدها در الجزایر بمانند. لمبرت ویلسن در «خدایان و آدم‌ها» بازی می‌کند که اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه بزرگ هیئت داوران را برد. منتقدان هم از فیلم خاویر بووا استقبال کردند.

این فیلم از هشتم سپتامبر در فرانسه اکران شد و در هفته اول به فروش بسیار خوب 7/2 میلیون دلار دست پیدا کرد. «خدایان و آدم‌ها» هفتمین فیلم خاویر بووا است که ابتدا به عنوان یک بازیگر نام خود را مطرح کرد.

او سال 2005 با فیلم «ستوان کوچولو» برنده جایزه سینمای اروپا از جشنواره ونیز شد.

«خدایان و آدم‌ها» را کمیته‌ای شامل تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن، آلن ترزیان رئیس آکادمی سزار، ژان مورو بازیگر قدیمی سینمای فرانسه و کارگردانان ژان-ژاک آنو، کوستا-گاوراس و رژی وارنیه انتخاب کرد.

اسامی نامزدهای هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار 25 ژانویه 2011 (پنجم بهمن) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 27 فوریه (هشتم اسفند) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین