کد خبر: ۱۰۸۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۵

معابدی با قدمت 4000 سال در پرو کشف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روز گذشته باستان‌شناسان کشور پرو در جریان کاوش‌های خود در مناطق جنگلی شمال این کشور، موفق به کشف 2 معبد با قدمتی 4 هزار ساله شدند که می‌توان آنها را قدیمی‌ترین معابد کشف شده در پرو لقب داد.

این معابد با همکاری مردم محلی پیدا شده در کنار آنها استخوانهایی با قدمتی در حدود 800 سال متعلق به قربانیان نوعی مراسم مذهبی پیدا شده که نشان می‌دهد این معابد حداقل تا قرن 12 میلادی مورد استفاده بوده‌اند.

محققان بر این باورند که این معابد به مردمان تمدن ناشناخته براکاموروس تعلق دارند که در هزاران سال قبل در بخش‌هایی از جنگلهای آمازون که اکنون در پرو و اکوادور قرار دارند، زندگی می‌کرده‌اند.

در حدود یک ماه قبل نیز باستان‌شناسانی از کشور پرو در جریان کاوش‌های خود در حریم مقبره‌ی مشهور منطقه‌ی سیپان این کشور موسوم به مقبره‌ی «حاکم بزرگ» موفق به کشف مقبره‌ای به یک نوجوان در عمق 16 متری شدند.

این مقبره قدمتی 1600 ساله داشته و احتمالا به فرزند یکی از افراد قدرتمند تمدن ناشناخته‌ی موچیکا کشور پرو که سال‌ها قبل حاکمان آن بر پرو فعلی حکم می‌راندند، تعلق دارد.

براساس بررسی‌های محققان، جسد کشف شده به پسری 12 تا 14 ساله تعلق داشته و تاکنون در مقبره‌ی وی دیگر آثار تاریخی از جمله چهار خمره که در هزاران سال قبل پر از غذا بوده‌اند، کشف شده‌اند.

در ماه جولای نیز باستان‌شناسان کشور پرو در کاوش‌های خود در سواحل شمالی این کشور موفق به کشف بقایای ساختمانی شدند که در هزاران سال قبل از آن به عنوان سالن ویژه قربانی کردن انسان‌ها استفاده می‌شده است.

این قربانگاه که راهرویی به طول 60 متر است، از یک قرن پیش از میلاد مسیح (ع) تا قرن هشتم میلادی توسط مردمان تمدن ناشناخته موچی که کشاورز بوده اند، به عنوان محلی برای قربانی کردن زندانیان و یا اسیران جنگی در قالب رسوم مذهبی استفاده می‌شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین