کد خبر: ۱۰۸۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
در بدو ورود به نیویورک

احمدی‌نژاد: سازمان ملل متحد مرکز مدیریت جهانی است

سازمان ملل نقش واقعی و درست خود را در مدیریت جهانی ایفا کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد ملت ایران را پیام آور صلح و برادری برای همه ملت ها دانست و با بیان اینکه ملت ایران اندیشه و روش‌های انسانی متعالی برای مدیریت بر جهان دارند، اظهار داشت: امروز ملت ایران و همه ملت‌های جهانی باید حضور فعال و اثرگذاری در سازمان ملل متحد داشته باشند. 

محمود احمدی‌نژاد در بدو ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این سفر اظهار داشت: سازمان ملل متحد مرکز مدیریت جهانی است و از این مکان همه امور جهان از طریق گفت‌و ‌گو و تعامل مدیریت می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملل متحد ظرفیت‌های لازم را برای مشارکت ملت‌ها و دولت‌ها در اداره جهان فراهم کند، ‌گفت: امروز در ابعاد جهانی مهمتر از سازمان ملل و به لحاظ سلسله مراتب مهمتر از مجمع عمومی این سازمان در دنیا وجود ندارد و این انتظار از سازمان ملل وجود دارد که نقش واقعی و درست خود را در مدیریت جهانی ایفا کند. 

وی اظهار داشت: سازمان ملل باید فرصت و بسترهای لازم را به طور عادلانه بین همه ملت‌ها و دولت‌ها توزیع کند تا همه بتوانند در اداره جهان سهیم باشند. 

وی افزود: صلح و امنیت بدون مدیریت مشترک و همگانی همه ملت‌ها در جهان امکان‌پذیر نیست و همه ملت‌ها باید در مدیریت جهانی حضور فعال داشته و نسبت به آن احساس مسئولیت کنند. 

وی در ادامه با اشاره به نتایج سفر سوریه و الجزایر روابط جمهوری اسلامی ایران و این دو کشور اسلامی را بردرانه و دوستانه خواند و اظهار داشت: بین ایران، سوریه و الجزایر رایزنی‌های مستمر به‌منظور بررسی روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد و در جریان این رایزنی‌ها هماهنگی لازم برای مواجهه با تحولات اتخاذ می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین