کد خبر: ۱۰۸۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳

سنگ‌نگاره‌های 5 هزار ساله در سومالی کشف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سنگ‌نگاره‌هایی 5 هزار ساله همراه با شکل‌ها و نقوش مختلف توسط باستان‌شناسان بریتانیایی کشف شد.

گروهی از باستان‌شناسان دانشگاه لندن در خلیج عدن واقع در شرق قاره افریقا موفق به کشف 100 منطقه مملو از سنگ‌نگاره‌هایی باستانی شدند که قدمتی 5هزار ساله دارند.

در بین آثار به‌دست آمده سنگ نگاره‌ای یا تصویر مردی اسب سوار با قدمت 4هزار سال کشف شد که به گفته باستان‌شناسان قدیمی‌ترین طراحی شناخته شده به این سبک به‌شمار می‌رود.

علاوه بر آن نقش‌های دیگری همچون بزهای کوهی در حال پرش،‌ زرافه‌ و مارهای زهر ریز در کنار دیگر حیوانات و جهندگان با وضوحی خیره کننده نیز کشف شده بود.

همچنین سنگ‌نگار‌ه‌هایی به شکل گاو کشف شد که رد ریسمان روی پشت و شکم‌های آنان مشخص شده و به عقیده باستان‌شناسان نشان دهنده استفاده آنها در بخش کشاورزی بوده است.

سادا مایر، سرپرست تیم کاوش گفت: در این منطقه آثاری این چنین بسیار دیده می‌شود اما تا کنون مشکلاتی همچون جنگ، دزدی و خشکسالی مانع از کاوش و جستجوی محققان شده است.

به گفته وی، آثار دیگری همچون تصایوری رنگی از ماه کامل، ماه نیمه و نشانه‌های هندسی با قدمتی دو هزار ساله کشف شد که بسیار اسرار آمیزبوده و به احتمال فراوان بیانگر دید و بینش هنرمندان آن دوره از جهان،‌ زمان و فضا بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین