کد خبر: ۱۰۸۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
خواجه‌سروی، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم:

كسب نمره بر‌اساس حجاب، در دستورات رسمی وزارت علوم نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، اعلام كرد: نظراتی در سطح جامعه مبنی بر نوع پوشش اجباری دانشجویان و یا كسب نمره بر اساس حجاب وجود دارد كه به گفته او این‌ها فقط اظهاراتی در سطح جامعه هستند و جز قوانین مصوب وزارت علوم نیست.

غلامرضا خواجه‌سروی، در نشست خبری امروز، اظهار كرد: هیچ یک از مقامات وزارت علوم به طور رسمی چنین پیشنهادهایی را مطرح نكرده‌اند و وزارت علوم 17 وظیفه در رابطه با حجاب دارد كه ماهیتی فرهنگی و اجتماعی دارند و اساسا نیتی مبنی بر مچ‌گیری ندارند.

همچنین معاون فرهتگی تاكید كرد: اعتقاد ما به حجاب برتر است و به دانشگاه‌ها توصیه كرده‌ایم كه از نمونه‌های برتر حجاب و عفاف قدردانی به عمل آید و از این طریق فرهنگ‌سازی انجام می‌شود.

در ادامه او در رابطه با تفكیک دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌ها گفت: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی چنین قانونی نیامده است كه وسط كلاس‌ها را دیوار بكشند اما مطرح شده است كه اگر امكان جداسازی كلاس‌ها در محیط دانشگاه وجود داشته باشد باید این كار عملی شود.

او همچنین افزود: كه درخواست‌های زیادی برای ایجاد دانشگاه‌های تک‌جنسیتی وجود دارد كه وظیفه ما پاسخ به آنها است تا خانواده‌ها دختران خود را با امنیت خاطر به دانشگاه‌ها بفرستند.

در این نشست معاون فرهنگی و اجتماعی به مسائل مهم پیش‌روی معاونت فرهنگی در سال تحصیلی جدید نیز اشاره كرد.

به گفته او در ادامه فعالیت‌های پنج ساله گذشته این معاونت توانسته است تقریبا به ساختارسازی كامل برسد. به این صورت كه هر یک از مراكز آموزش عالی به تفكیک معاونت فرهنگی داشته باشد.

از دیگر مسائلی كه خواجه‌سروی به آن اشاره كرد؛ پرداختن به امور فرهنگی دانشجویان ایرانی خارج از كشور بود.این دانشجویان فرزندان ایران هستند و رابطه هویتی آنها با ایران نباید قطع شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، بر سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها و ارائه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برای دانشجویان جدید‌الورود تاكید كرد و یادآور شد كه شعار معاونت فرهنگی تربیت دانشجویان است چرا كه دانشگاه‌های ما از نظر تعلیم مشكلی ندارد اما به نظر می‌رسد در زمینه فرهنگی و تربیتی نیاز به فعالیت‌های بیشتری باشد.

خواجه‌سروی، در رابطه با كرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها عنوان كرد: كه ایده اصلی این طرح متعلق به رهبر معظم انقلاب بوده است و از 16 آذر سال قبل تا اردیبهشت امسال 300 كرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شده است از آن جمله می‌توان به دانشگاه امیركبیر اشاره كرد.

به گفته خواجه‌سروی برگزاری این كرسی‌ها جز سیاست‌های اصلی معاونت فرهنگی است كه تلاش می‌شود آیین‌نامه‌ آن نیز تا آخر هفته تكمیل شود.

او همچنین تاكید كرد: دانشگاه‌هایی كه به برگزاری این كرسی‌ها اهمیت دهند از طرف وزارت علوم حمایت می‌شوند و در جدول اعتبارات دانشگاه‌ها، این كرسی‌ها به عنوان یك ملاک در نظر گرفته می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در زمینه برنامه‌های این معاونت برای هفته دفاع مقدس مطرح كرد از آنجا كه هفته دفاع مقدس مقارن با شروع سال تحصیلی و انتخاب واحد دانشجویان است متاسفانه نمی‌توان برنامه‌های زیادی را داشته باشیم.

او پیشنهاد كرد: كه برای آنكه بتوان به درستی این هفته را گرامی‌داشت می‌توان سال تحصیلی را شروع كرد تا مشكلات انتخاب واحد و رفت‌و‌آمدها تمام شده باشد.

او همچنین گفت: ما تلاش می‌كنیم به طور كلی با برگزاری نمایشگاه‌های كتاب و تئاتر در طول سال دفاع مقدس را گرامی بدانیم.

خواجه‌سروی، تصریح كرد: كه با همكاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش شده است كه كتاب‌هایی كه سلایق مختلف را پوشش می‌دهند گزینش شوند و به خوابگاه‌ها و خانه‌های فرهنگ دانشگاه‌ها ارسال شوند.

او گفت: تاكید اصلی این معاونت بر تجهیز كتابخانه‌های خوابگاه‌ها با هدف پر كردن اوقات فراغت دانشجویان است.

در پایان معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم از تلاش برای افزایش وام‌های زیارتی خبر داد و گفت: امیدواریم كه هر یک از دانشجویان در طول دوران تحصیل خود بتوانند حداقل یک باز این سفرها استفاده كنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین