کد خبر: ۱۰۸۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱

توضیحات محمد هاشمی در خصوص سفر خود به ترکیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسئول دفتر، رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح سفر خود به ترکیه گفت: این سفر در ارتباط با همکاری با مراکز تحقیقات سرطان بود که با برخی از آنها گفت‌و گوهایی انجام دادیم. 
به گزارش آفتاب وی در پاسخ به اینکه در برخی رسانه‌های وابسته به دولت مثل رجانیوز و کیهان مطالبی درخصوص سفر جنابعالی باتفاق خانم فاطمه هاشمی و بعضی دیگر از اعضای خانواده به ترکیه درج شده بود. شما این خبر را تأیید می‌نمایید؟، گفت: بله - اصل خبر سفر اینجانب به ترکیه صحیح است و اینجانب باتفاق چهار نفر دیگر برای بازدید از شبکه بیمارستانی AciBADEM به ترکیه رفتیم و در مدت سه روز اقامت از چند مرکز بازدید نمودیم و در ارتباط با همکاریهای مرکز سرطان با آنها گفتگوهایی انجام دادیم اما خبر منتشره مخلوطی از اخبار درست و ناصحیح بود! که ظاهراً با انگیزه خاصی تهیه شده است. 

مراکز مورد بازدید شما در کدام شهرهای ترکیه بود؟ 

چند مرکز در استامبول و یک مرکز در شهر باسفر
شهر باسفر شهری است که امام در دوران تبعید در ترکیه در آن شهر اقامت داشتند. 

این شهر به چه دلیل انتخاب شد. 

میزبان ما چند شهر را به ما پیشنهاد نمود، من به دلیل اینکه محل اقامت حضرت امام(ره) در ترکیه شهر باسفر بود، آن را انتخاب کردم، با این هدف که از محل تبعید امام و اقامتگاه ایشان نیز بازدیدی داشته باشیم. 

موفق شدید؟ 

متأسفانه خیر.

 چرا؟ 

چون گفتند محل اقامت امام سه سال است که تخریب و در حقیقت صاف شده است، دیگر ساختمانی موجود نبود. 

دولت ایران به این موضوع اعتراضی نکرده است؟! 

نمی‌دانم. گویا دولت ایران از این موضوع هم مطلع بوده است حال اصل قضیه چگونه بوده است. توضیح بیشتری ندارم. 

پس شما فقط در استامبول اقامت داشتید؟ 

بله محل اقامت ما شهر استامبول بود، اما حاشیه‌هایی هم داشت. 

چه حاشیه‌هایی ممکن است توضیح دهید؟ 

ج: زمانی که در استامبول بودیم متوجه شدیم از سوی نهاد ریاست جمهوری در یکی - دوتا از هتل‌های نزدیک محل اقامت ما بیش از 60 اطاق رزرو کرده بودند و تعداد زیادی از مسئولان ایرانی همراه با خانواده‌های‌شان و همچنین تعدادی از فرزندان‌شان که در انگلیس تحصیل می‌کردند برای ملاقات و دیدار با خانواده‌های خود به ترکیه آمده‌ بودند و به همین دلیل در این دو هتل اقامت و تردد ایرانی‌های دیگر ممنوع شده بود به‌خاطر اینکه میهمانان ایرانی مسئولان بلندپایه نهاد ریاست جمهوری و دولت بودند – ملاحظاتی داشتند و نمی‌خواستند ایرانی‌ها دیگر با آنها هم هتل باشند. در حقیقت فضای هتل‌ها می‌بایست برای آنها اختصاصی و ویژه باشد.
از حاشیه جالب دیگر این سفر این بود که به‌دلیل آنکه خبر سفر ما به ترکیه با آب و تاب خاصی در برخی رسانه‌های در ایران منتشر شده بود. بعضی از نمایندگان شرکت‌های مبل و دکوراسیون به ما مراجعه می‌کردند و راجع به فروش زمین در ایران و احداث شهرک مبل و دکوراسیون به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی سؤالاتی مطرح می‌کردند؟ 

چه سؤالاتی؟ 

می‌گفتند اخیراً نمایندگانی از اقوام نزدیک رئیس‌جمهور باتفاق شخصی به‌نام آقای انصاری که خود را سرمایه‌گذار بانک تات و دارای بازار مبل و موبایل معرفی می‌کرده ‌است به اینجا مراجعه کرده و اظهار می‌داشتند. در حاشیه تهران در بهترین شاهراه ارتباطی تهران – غرب کشور (اتوبان تهران - ساوه) حدود 1000 هکتار زمین از منابع طبیعی دریافت نموده‌اند و مشغول احداث شهرک مبل و دکوراسیون هستند و اقداماتی را در دولت انجام داده و رئیس‌جمهور محترم نیز لایحه تشکیل 14 منطقه ویژه اقتصادی جدید را به مجلس ارائه داده است – که از جمله آن شهرک مبل و دکوراسیون کاوه در زرندیه ساوه می‌باشد)
به‌طوری که آنها می‌گفتند، زمین‌های این شهرک از قرار متری حداقل 100 دلار به بالا برای فروش عرضه شده است. البته این سفر حاشیه‌ها دیگری هم داشت. 

چه حاشیه‌های دیگری؟ 

به‌دلیل آنکه خبر سفر ما به ترکیه اعلام شده بود در نخستین ساعات ورودمان به هتل متوجه شدیم. 2 نفر با قیافه‌های مشکوک و عینک‌های آفتابی روبه‌روی آسانسور و در محل ورودی هتل محل اقامت ما نشسته‌اند – وقتی که ادامه حضور این دو نفر را چندین بار دیدم – مشکوک شدیم که ممکن است این افراد از اعضای گروه‌های تروریستی منافقین یا دیگران باشند اواخر روز دوم به مدیر هتل حضور مشکوک این دو نفر اطلاع داده شد – او هم با کنترل کردن تصاویر دوربین‌های هتل، مشکوک بودن استقرار این دو نفر را تأیید کرد و گفت که از همان ساعات اولیه ورود شما به هتل این دو نفر در این محل حضور پیدا کرده‌اند و به همین دلیل به پلیس برای شناسایی و دستگیری آنها گزارش داده است. 

روز سوم دیگر آنها را مشاهده نکردیم، نمی‌دانم برخورد پلیس با آنها چه بوده است؟ و اینها چه کسانی بوده‌اند آیا برای تهیه گزارش و ارسال آن به تهران مأمور بودند و یا از سوی گروه‌هایی تروریستی اهداف خاصی را دنبال می‌کردند؟ به هرحال درج این‌گونه اخبار می‌تواند امنیت کسانی را که از حفاظت لازم برخوردار نیستند به خطر بیندازد. 

از جمله مراجعین دیگری که در این سفر به برکت انتشار خبرمان در رسانه داشتیم بعضی از هموطنان ایرانی بودند که برای گردش به ترکیه آمده بودند نزد ما شکوه می‌کردند که کشتی که شب‌ها به‌عنوان رستوران دریایی در منطقه حاشیه استانبول حرکت می‌کند اختصاص به هیأت بلند‌پایه ایرانی پیدا کرده است و از حضور سایر ایرانی‌ها مثل آن دو هتل اختصاصی جلوگیری می‌نمایند. 

در پاسخ به این مراجعین هم متأسفانه جواب قانع‌کننده‌ای نداشتیم اما از اینکه هموطنان متوجه می‌شدند – ما جزو آن هیأت بلندپایه نیستیم ابراز خوشحالی می‌کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین