کد خبر: ۱۰۸۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
سردار رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران خبر داد:

پلیس هوایی به زودی بر فراز آسمان تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جدید پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: از اول مهر تا 15مهرماه یک آماده‌باش 100 درصدی برای نیروهای راهنمایی و رانندگی پیش‌بینی شده و حضور ماموران در سطح شهر چشمگیر و اعمال مقررات نیز جدی‌تر می‌شود.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ امروز در یک نشست خبری كه به اطلاع‌رسانی پیرامون اقدامات راهنمایی و رانندگی در ایام مهرماه اختصاص داشت، با پیش‌بینی اینكه در مهرماه بالغ بر 30 درصد به ترافیک كلان‌شهر تهران افزوده می‌شود، تاكید كرد: از شهروندان می‌خواهیم كه تا جایی كه مقدور است در هفته اول مهرماه از خودروی شخصی استفاده نكرده و از ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی بهره‌برداری كنند.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد مهر و با همكاری سایر دستگاه‌ها افزود: از اول مهر تا پانزدهم مهرماه یک آماده‌باش 100 درصدی برای نیروهای راهنمایی و رانندگی پیش‌بینی شده و حضور ماموران در سطح شهر چشمگیر و اعمال مقررات نیز جدی‌تر می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خطاب به والدینی كه دانش‌آموزان مدرسه‌ای دارند، یادآور شد: از این خانواده‌ها می‌خواهیم تا فرزندان خود را قبل از آغاز بازگشایی مدارس با مسیر رفت‌وآمدشان آشنا كنند و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیش از پیش جدی بگیرند.

سردار رحیمی در ادامه با اشاره به ضوابط مربوط به سرویس‌های مدارس خاطر نشان كرد: امسال كنترل ماموران راهنمایی و رانندگی جدی‌تر بوده به‌طوری كه خودروها باید مجهز به معاینه فنی بوده و ظرفیت‌های سرویس را رعایت كنند تا همچون سال گذشته بر روی یک صندلی چندین دانش‌آموز نشیند. 

وی با اعلام اینكه رانندگان سرویس‌های مدارس باید، رانندگان مجاز باشند، گفت: تمامی سرویس‌های مدارس باید برچسب داشته باشند و نكات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت كنند. 

وی با پیش‌بینی اینكه در ایام مهرماه روزانه بین 3 تا 4 میلیون سفر افزایش پیدا می‌كند، خاطر نشان كرد: تاكسی‌هایی كه در محدوده طرح ترافیک نیز به دانش‌آموزان سرویس می‌دهند بایستی تاكسی باشند و یا مجوز طرح ترافیک دریافت كرده باشند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مهرماه امسال بیش از 6 هزار اتوبوس شركت واحد، بالغ بر 12 هزار ون و تاكسی و نیز 80 هزار تاكسی در تهران در كنار پنج خط بی‌آر‌تی اقدام به جابجایی مسافران مهرماه در تهران می‌كنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام راهنمایی و رانندگی به مواردی اشاره كرد و گفت: استفاده از نخبگان و فرهیختگان در ترافیک و اهالی علم و نیز كسانی كه در این مسیر استخوان خرد كرده‌اند، با تشكیل یک اتاق فكر مورد توجه قرار می‌گیرند.

همچنین استفاده از فناوری و آی‌تی در این بخش اهمیت جدی دارد. 

وی افزود: با توجه به آنكه یكی از دغدغه‌های جدی مردم، تاخیر در رسیدگی به حوادث ترافیكی است، رفع این معضل در دست راهنمایی و رانندگی بوده و در این زمینه دستورات لازم به معاونان ترافیكی و عملیاتی داده شده است.

بطوری كه بحث تقویت استفاده از موتور كه قدرت مانور و رسیدن به ترافیک را زیاد می‌كند در دست كار اداره راهنمایی و رانندگی قرار دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینكه مقرر شده تا یک گام جلوتر از گشت هوایی در اداره راهنمایی و رانندگی عمل كنیم، یادآور شد: روز گذشته اولین پرواز این هواپیما انجام شد و به‌طور جدی در دستور كار قرار دارد.

او با اشاره به این طرح افزود: این طرح با استفاده از ناوگان هوا ـ ناجا و افسران كارشناسان تصادفات انجام می‌گیرد به طوری كه در این طرح یك گام جلوتر از گشت هوایی عمل می‌كنیم، تا در زمان حوادث و ترافیک، هلی‌كوپتر در یک نقطه فرود آمده و از طریق كارشناسان به تصادفات و حوادث رسیدگی شود.

ورود 44 دستگاه جرثقیل استاندارد برای حمل استاندارد خودروهای توقیفی؛

سردار رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه به تقویت توسعه، كنترل و تجهیز بزرگراه‌های كشور اشاره كرد و گفت: طی 48 ساعت گذشته اقدامات شتابانی در این بخش انجام داده‌ایم همچنین از طریق پلیس نامحسوس، بزرگراه‌ها را كنترل می‌كنیم.

او ضمن اشاره به برخورد قاطع و قانونی با تخلفات رانندگی ضمن رعایت اصل مردم‌مداری و جامعه‌محوری گفت: به زودی 44 دستگاه جرثقیل استاندارد به ناوگان راهنمایی و رانندگی تهران اضافه می‌شود.

سردار رحیمی در ادامه به این نكته اشاره كرد كه روزانه بیش از چهار، پنج ساعت در سطح تهران گشت می‌زنم و به این امر واقف هستم كه مردم قوانین را رعایت می‌كنند و تنها موارد محدودی از عدم رعایت قوانین به چشم می‌خورد.

سازمان‌های دولتی از پاركینگ استفاده كنند؛

رحیمی با اشاره به معضل محدودیت پاركینگ در تهران گفت: متاسفانه برخی از سازمان‌ها، ادارات دولتی و حتی شركت‌های خصوصی پاركینگ خود را به انباری تبدیل كرده‌اند كه طبق رایزنی با این ادارات و دادن دستور به آنها مقرر شد تا شركت‌ها و سازمان‌ها اجازه پارک خودروهای كارمندان خود را در این پاركینگ‌ها بدهد، چرا كه تهران با چهار میلیون خودرو و بیش از سه میلیون موتورسیكلت و وجود بخش اعظمی از خودروهای شناور جای پارک ندارد.

صاحبان موتورسیكلت برای تهیه كلاه ایمنی برای خود و سرنشینان اقدام جدی كنند، با كسی شوخی نداریم؛

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به اجرای طرح جدی «ساماندهی موتورسیكلت‌سوارها» تصریح كرد: برای ایمنی تردد عابر پیاده در معابر و موتورسیكلت‌سواران، صاحبان موتورسیكلت از همین لحظه برای تهیه كلاه ایمنی برای خود و سرنشینان اقدام كنند، چرا كه پلیس و اداره راهنمایی و رانندگی در این زمینه با كسی شوخی ندارد.

او با اشاره به اینكه موتورسیكلت‌سواران جزو طبقه متوسط جامعه هستند، یادآور شد: با این وجود تفاوتی از نظر قوانین و رعایت آن میان خودروسواران و موتورسیكلت‌سواران وجود ندارد، بلكه موتورسیكلت‌سواران باید قانون را به صورت تمام و كمال رعایت كنند.

به گفته سردار رحیمی طرح ساماندهی موتورسیكلت‌سواران با رفع نواقص طرح‌های قبلی اجرا می‌شود.

محدوده طرح ترافیک افزایش نمی‌یابد؛

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد احتمال افزایش محدوده طرح ترافیک گفت: نظر كلی كارشناسان راهنمایی و رانندگی هنوز بر افزایش این محدوده نیست، بلكه وضعیت این محدوده در حال حاضر مناسب است.

رحیمی در ادامه از آموزش مربیان مهدكودک با قوانین راهنمایی و رانندگی و آموزش آن به كودكان خبر داد و گفت: این كار در دست اقدام است تا به این واسطه كودكی كه از ابتدای مهرماه وارد مهدكودك می‌شود با این قبیل قوانین آشنا شود.

توزیع كتاب پلیس مدرسه از مهرماه میان دانش‌آموزان؛

رحیمی در ادامه در مورد آموزش علائم راهنمایی و رانندگی با زبان شیوا و كودكانه به دانش‌آموزان خاطر نشان كرد: این كار به زودی از طریق رسانه ملی آغاز می‌شود و در ادامه كتاب «پلیس مدرسه» از اول مهرماه میان مدارس و دانش‌آموزان توزیع می‌شود. همچنین برای آموزش ماموران راهنمایی و رانندگی نیز كتاب‌هایی پخش می‌شود.

با هوشمند شدن سیستم جریمه، برگه‌های دستی جریمه حذف می‌شود؛

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه تاكید كرد: در آینده نه چندان دور ماموران راهنمایی و رانندگی برای اعمال قانون از طریق كامپیوتر اقدام می‌كنند و سیستم جریمه و ثبت تخلف به صورت هوشمند انجام می‌شود.

او افزود: به این طریق برگه‌های دستی جریمه حذف شده و به درب منازل متخلفین می‌رسد.

سردار رحیمی در ادامه با اعلام اینكه ترافیك تهران بدون هماهنگی مردم مرتفع نمی‌شود، یادآور شد: مردم بدانند كه نباید منافع خودشان را در بحث ترافیک بر منافع جامعی كه در آن زندگی می‌كنند ارجح بدانند، همچنین مردم عادت نكنند كه برای رعایت قوانین پلیس را در كنار خود ببینند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین