کد خبر: ۱۰۸۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳

وزارت کشور: بنیاد باران پروانه فعالیت حزبی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: بنیاد باران پروانه فعالیت حزبی از وزارت کشور ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره به پیشنهاد جدید خاتمی مبنی‌بر ادامه فعالیت اصلاح‌طلبان و احزابی چون مشارکت و سازمان مجاهدین در قالب بنیاد باران، اظهارداشت: به نظر من مشکل اینها تاکتیکی نیست بلکه در استراتژی مشکل دارند، بالاخره از اول هم معلوم بود اصلاحی که مبانی آن وارداتی و التقاطی باشد و آرمان های خود را در خارج از مبانی اسلام، انقلاب، قانون اساسی و مصالح و مطالبات مردم جستجو کند، محصولی جز پدیده‌های رنگی و فتنه نخواهد داشت.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان این که "لیست احزاب دارای پروانه فعالیت کشور کاملاً مشخص است" گفت: بالاخره طبق قانون هر مجموعه‌ای بخواهد کار سیاسی بکند باید از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز بگیرد.

وی افزود: طبق قانون اساسی عدم نقض وحدت ملی و موازین اسلام و اساس جمهوری اسلامی جزء شروط فعالیت حزبی و سیاسی است.

مشکینی با بیان این که "طبق قانون اساسی شروطی نیز برای فعالیت حزبی و سیاسی ترسیم شده است" اظهار کرد: عدم نقض وحدت ملی و موازین اسلام و اساس جمهوری اسلامی جزو شروط فعالیت حزبی و سیاسی، طبق قانون اساسی است.

گفتنی است بنیاد آزادی، رشد و آبادانی ايران (باران) به مدیریت سیدمحمد خاتمی دارای شخصيت حقوقی مستقل و غيرانتفاعی است و در همه عرصه‌های مختلف، از جمله آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فعاليت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین