کد خبر: ۱۰۸۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳

تدوین کتب علوم انسانی بر اساس مبانی اسلامی آغاز شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون آموزشی دانشگاه آزاد، از کلید خوردن تدوین کتاب‌های جدید رشته های علوم انسانی منطبق بر مبانی اسلامی خبر داد و با بیان اینکه این امر از رشته روانشناسی آغاز شد، گفت: امیدواریم تا دو سال دیگر منابع بومی سازی شده در زمینه روانشناسی عرضه شود.

حسن احدی، با بیان این مطلب؛ از برگزاری گردهمایی 90 نفر از مدیران گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: به مدیران گروه روانشناسی واحدهای سراسر کشور دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد تا به سمت بومی‌سازی کتاب‌های روانشناسی و علوم تربیتی بروند.

به این ترتیب دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تألیف کتاب‌های جدید رشته‌های علوم انسانی منطبق بر مبانی اسلامی از کتاب‌های رشته روانشناسی و علوم تربیتی شروع کرده و امیدواریم پس از دو سال بتوانیم فرمایشات عالمانه رهبر معظم انقلاب را انجام دهیم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی درباره بومی‌سازی کتاب‌ها و منابع درسی سایر رشته‌های علوم انسانی در این دانشگاه نیز گفت: معاون آموزشی در دانشگاه ملزم شده تا مانند کاری که در رشته روانشناسی و علوم تربیتی کلید خورده در بقیه رشته های علوم انسانی نیز این کار را انجام دهد لذا پیش‌بینی برگزاری بیش از 70 گردهمایی با حضور مدیران گروه‌های علوم انسانی در رشته‌های مختلف از واحدهای سراسر کشور دانشگاه شده است.
وی افزود: برنامه‌ریزی معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به‌طور کلی این است که در علوم انسانی کتاب‌هایی تدوین کنیم که برای خودمان باشد.

بزرگ‌ترین کارمان این است که کتاب‌ها و منابع دانشگاهی را بومی‌سازی کنیم. طرح این بحث یک تبلیغ هم نیست بلکه به طور عملیاتی وارد کار شده‌ایم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بومی‌سازی کتاب‌های دانشگاهی در راستای تبلیغات نیست؛ گفت: تبلیغات نمی‌کنیم بلکه دستور را اجرا می‌کنیم.

این استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی اذعان داشت: در عمل بیشتر کتاب‌هایی که در علوم انسانی وجود دارند کتاب‌هایی هستند که خارجی‌ها نوشته‌اند و ما ترجمه کرده‌ایم.

زمانی که سهروردی را داریم بدانیم که در روانشناسی حرف اول را زده‌ایم چرا که در روانشناسی سیاسی حرفه‌ای زیادی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین