کد خبر: ۱۰۸۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۷
پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور:

دستاورد‌های جمهوری اسلامی را نباید با حرف‌های بی‌ارزش برخی‌ها خدشه‌دار کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در شرایطی در دنیا سر برآورد که مناسبات مزورانه و ظالمانه بر آن حاکم است افزود: شرایط کنونی نظام جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که نقش مهم و محوری را در تحولات جهانی ایفا می‌کند. حال در چنین فضایی نباید این دستاورد مهم با حرف‌های بی‌ارزش و موضع‌گیری‌های ناصحیح برخی‌ها خدشه دار شود. 

حجت الاسلام پورمحمدی در جلسه‌ای که با موضوع «مصوبات سفرهای استانی» در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، نظارت این سازمان بر پروژه‌های ملی و سراسری را مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: بر فعالیت‌های عمومی کشور و اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی در ابعاد مختلف انجام می‌دهند (اعم از اینکه خود دولت نظارت کند یا دستگاه‌های نظارتی دیگر) باید نظارت صورت گیرد. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، نظارت بر این اقدامات را هم برای دولت و هم برای مراجع تصمیم‌گیر و دستگاه‌های نظارتی، مهم دانست و افزود: قرار نیست در نظارت بر پروژه‌های کلان که حجم زیادی از سرمایه‌ها و فعالیت‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهد فقط به دنبال نقطه ضعف‌ها بود بلکه هدف این است که تصویر دقیق و قابل اعتماد از میزان پیشرفت امور در زمینه‌های مختلف تهیه شود. 

پورمحمدی تصریح کرد: در شرایطی که کشور آماج تهدیدها و جنگ تبلیغاتی و فضاسازی منفی و سیاه دشمن است اجازه ندهیم فعالیت‌ها و خدمات دلسوزانه دستگاه‌ها نادیده گرفته شود. 

وی با بیان اینکه گزارش دستگاه نظارتی می‌تواند برای بسیاری از نخبگان، مدیران و شهروندان اعتمادآفرین باشد ادامه داد: نباید اجازه دهیم خدمات صادقانه و مثبت دستگاه‌ها به مردم در میان جنجال‌های سیاسی و اختلاف‌نظرهای شخصی و گروهی گم شود. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: ما یک وظیفه عمومی به عنوان نظارت داریم، بخشی از این وظیفه مربوط می‌شود به بازگو کردن کار، تلاش و خدمات صادقانه‌ای که ارائه می‌شود و بخش دیگر، این که با استفاده از نظارت کارشناسی، مجموعه کارها و اقدامات انجام شده را سنجش و ارزیابی کنیم.
وی ادامه داد: اگر در جایی آسیب یا کم کاری وجود دارد باید کمک کرد تا نقص و کم‌کاری جبران شود و علاوه بر آن، باید اعلام خطر و هشدار دهیم تا دیگران در این مسیر نیافتند. 

پورمحمدی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور به این نکته توجه دارد که همواره باید با انصاف، عدالت و دقت در موضوعات مختلف اظهار نظر کند افزود: این اظهارنظر سازمان موجب اعتمادسازی و تقویت بنیه اجتماعی انقلاب و نظام می‌شود. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت:واقعیت این است که در بدنه اجرایی کشور همت‌ها و انگیزه‌های بلندی وجود دارد و اقدامات و کارهای زیادی در حال انجام است اما این‌ها متأسفانه در بین حرف‌های بعضاً بی‌ربطی که عنوان می‌شود و یا در کشمکش‌هایی که صورت می‌گیرد مغفول مانده یا گم می‌شود. 

پورمحمدی با یادآوری این نکته از مقام معظم رهبری مبنی‌بر اینکه دشمن به دنبال این است که ما را درگیر مسائل بی‌اهمیت کند و این از شگردهای دشمن است، افزود: گاهی وقت‌ها، یک نفر یک حرف بی‌ربطی می‌زند و این باعث می‌شود تمامی خدمات و اقدامات صادقانه‌ای که صورت می‌گیرد نادیده گرفته شود و این در حالی است که این‌ها نباید منشأ انحراف و اختلاف باشد. 

وی تأکید کرد: ما باید با برنامه و اقدام دقیق خود اجازه ندهیم مسائل اصلی فدای مسائل فرعی و دسته چندم شود. 

پورمحمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در شرایطی در دنیا سر برآورد که مناسبات مزورانه و ظالمانه بر آن حاکم است افزود: شرایط کنونی نظام جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که نقش مهم و محوری را در تحولات جهانی ایفا می‌کند. حال در چنین فضایی نباید این دستاورد مهم با حرف‌های بی‌ارزش و موضع‌گیری‌های ناصحیح برخی‌ها خدشه دار شود. 

وی اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور باید حواسش باشد تا نسبت به دزد‌های فرهنگی، تمدنی و تمامیت فاخر اسلامی و انقلابی و دزدهایی که می‌خواهند پایه‌های ثبات نظام را متزلزل کنند هشدار بدهد. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر ضرورت پرهیز از سیاه‌نمایی در انعکاس مسائل مربوط به جامعه گفت: در کشور، اقدامات مثبت و کارهای زیادی در حال انجام است. باید تلاش کنیم تا به سهم خود مثبت‌ها را برجسته کنیم. 

وی همچنین تصریح کرد: بیان نقاط مثبت به معنی بی‌توجهی از نقاط ضعف نیست و خوبی‌ها و بدی‌ها را باید در جای خود و به صورت دقیق، منصفانه و صادقانه بررسی کرد و هیچ‌کدام را نباید فدای دیگری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین