کد خبر: ۱۰۸۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶

طائب: احمدی‌نژاد مقدمات فوت کردان را ایحاد کرد/ مشایی خطر هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام مهدی طائب گفت: در یک دوره‌ای حرف‌های خودمان را در قالب «بولتن‌ها» می‌زدیم. بولتن‌ها برای سپاه بود ولی در یک دوره‌ای این بولتن‌ها در سپاه به دلیل اینکه سپاه همراه دولت بود، قطع شد. 

وی در گفت‌و گو با همشهری‌ماه، گفت: بنده از اول منکر حزب بودم. من یک استدلالی داشتم. می‌گفتم وقتی ما احزاب می‌شویم چند حالت دارد. در حالت اول می‌خواهیم پیرامون خط امام(ره) حرکت کنیم یا می‌خواهیم در برابر حرف امام(ره) باشیم. در حالت دوم باطل هستیم. در حالت اول هم وقتی برای تشخیص خط امام (ره) حزب تشکیل می‌دهیم هر حزبی می‌گوید مثلا خط امام(ره) این مسیری است که ما می‌گوییم. حالا حزب دیگری می‌گوید خیر خط امام(ره) مسیر دیگری است. بنابراین اتحاد در جامعه بر هم می‌خورد. در حالی که اصل خط امام(ره) برای اتحاد است. بنابراین حرف ما این بود که کسی نمی‌تواند روی حرف خود بماند. وقتی امام(ره) فرمایشی می‌کردند باید قبول می‌کردیم و اجرایش واجب بود. با این شرایط دیگر نیازی به حزب نیست. ما یک حزب عام داریم که قله آن حضرت مهدی(عج) است. نماینده آن هم حضرت امام(ره) و ولی‌فقیه است. بنابراین باید دقت کنیم هر حرفی که از این جهت زده می‌شود،‌ باید اجرا شود. 

طائب افزود: در یک دوره‌ای حرف‌های خودمان را در قالب «بولتن‌ها» می‌زدیم. حرف‌های خودمان را در بولتن‌ها می‌نوشتیم. بولتن‌ها برای سپاه بود ولی در یک دوره‌ای این بولتن‌ها در سپاه به دلیل اینکه سپاه همراه دولت بود، قطع شد. ولی همان زمان دوستان حزب‌الهی احساس کردند که حرف‌ها را باید زد و نگفتن حرف‌ها به کشور آسیب می‌رساند. همین دوستان جمع شدند و بولتنی را تحت عنوان «پیک‌خبری» تهیه کردند. بسیجی‌ها بولتن را می‌گرفتند و خودشان پخش می‌کردند. 

وی گفت: آقای مشایی، خطر هستند. من هرکجا که سخنرانی می‌کنم این‌ حرف‌ها را می‌زنم. 

طائب اظهار کرد: آقای خاتمی وقتی آمدند، یک حرفی زدند که ما احساس مخاطره داشتیم. آقای خاتمی آمدند و شعار آزادی را دادند. ایشان به نظرم این شعار را بد توضیح می‌دادند یعنی می‌خواهم بگویم که قصدی نداشتند ولی این حرف را بد توضیح می‌دادند. ما از این جهت احساس خطرکردیم و توضیح دادیم که این آزادی که ایشان می‌گویند وجود داشته ولی اگر خواسته‌ دیگری دارند توضیح دهند. مثلا می‌گفتیم اگر حرفی درباره آزادی مدنی دارند بیشتر توضیح بدهند که واقعا چه می‌خواهند. در دوره بعدی شعارهای آقای احمدی‌نژاد همگی برای عصر انقلاب بود. هر وقت آقای احمدی‌نژاد از این شعارها فاصله بگیرند، کلید انتقاد ما را زده‌ است و باز هم موتور ما به روشن می‌شود. ما به همان اندازه که با آقای خاتمی ارتباط داشتیم با آقای احمدی‌نژاد هم ارتباط داریم. 

وی در ادامه با بیان اینکه احمدی‌نژاد اعتقاد داشت که کردان مظلوم بود ولی من می‌گویم کسی که مقدمات فوت آقای کردان را ایجاد کرد خود آقای احمدی‌نژاد بود، گفت: ایشان نباید کردان را معرفی می‌کرد. حالا چرا یک فرد دیگر را معرفی نکردند تا این مشکل پیش نیاید. می‌گفتند آقای کردان در جلسه مجلس اسنادی آورده‌ بود که به طور نمونه افرادی هم مانند من در همین مجلس بودند ولی ایشان سکوت کردند و حرفی نزدند. به او گفته ‌بود چرا حرفی نزدی که آقای کردان گفته‌بودند: «اگر می‌گفتم آبروی بعضی افراد می‌رفت و به نظام آسیب وارد می‌شد، حالا اگر آبروی من برود اشکالی ندارد.» حرفم این است که از این حرکت باید درس بگیریم. ما به مسؤولان می‌گوییم که این نظام به شما وابسته نیست و جلو می‌رود، شما هستید که به نظام وابسته هستید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین