کد خبر: ۱۰۸۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۵

معاون دانشجویی وزارت بهداشت: محروم سیاسی نداریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت درباره احکام انضباطی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید گفت: بر اساس احکام شورای مرکزی انضباطی دانشجوی محروم از تحصیل به دلیل فعالیت‌های سیاسی برای سال تحصیلی جدید داریم.

دکتر فرحناز ترکستانی افزود: شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت محل مراجعه آرای انضباطی است که در دانشگاه‌های علوم پزشکی به نتیجه نرسیده است.

وی اضافه کرد: وضعیت تحصیلی دانشجویانی که به کمیته انضباطی رفته‌اند، در سال تحصیلی جدید بستگی به حکمی دارد که برای آنها صادر شده و احکام افراد متناسب با تخلفات با یکدیگر متفاوت است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در صورتی که حکم محرومیت از تحصیل برای دانشجو صادر شده باشد، دانشجو از سال تحصیلی جدید محروم خواهد بود اما ما با توجه به آماری که از شورای مرکزی انضباطی دریافت کرده ایم، دانشجوی محروم به دلیل فعالیت‌های سیاسی برای سال تحصیلی جدید نداریم.

وی افزود: مجموع حکم‌های دانشگاه‌ها به شورای انضباطی ارائه می‌شود که با توجه به احکامی که دریافت کرده‌ایم بیشتر احکام مربوط به مسائل اخلاقی است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شرایطی که برای دانشجویان دارای تخلفات انضباطی در وزارت بهداشت تسهیل می‌شود، گفت: ما سعی کرده‌ایم بیشترین همکاری را داشته باشیم و حکم‌های صادره بیشتر تعلیق باشد زیرا به نظر می‌رسد اگر دانشجو بداند که زیر نظر است سعی می‌کند خطای خود را تکرار نکند اما در صورت حکم محرومیت از تحصیل، نظارت بر عملکرد دانشجو کمتر است و ممکن است در بازگشت همان خطا را تکرار کند.

ترکستانی یادآور شد: آنچه در دانشگاهها حل نشده باشد به شورای انضباطی مرکزی ارائه می‌شود اما سعی کردیم با وجود اینکه در سال تحصیلی جدید آمار بالایی از متخلفان نداریم بیشتر احکام را تعلیق کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین