کد خبر: ۱۰۸۵۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲

خط تولید دارا و سارا در چین متوقف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به لزوم راه‌اندازی خط تولید دارا و سارا در ایران گفت: خط تولید این عروسک ایرانی در چین متوقف شده است. 

سید صادق رضایی اظهارداشت: در حال حاضر به دلیل توقف تولید عروسک دارا و سارا در چین این عروسک در ایران به شدت نایاب شده است و هم اکنون با کمبود در بازار و تقاضا زیاد از سوی مصرف کننده مواجه هستیم.

وی یادآورشد: برای حل این مشکل در سال جاری خط تولید داخلی عروسک‌های دارا و سارا در کشور راه‌اندازی می‌شود و عروسک‌های کاملا ایرانی به دست بچه‌ها می‌رسد.

رضایی با اشاره به اینکه راه‌کارهایی در راستای حل مشکل کمبود این عروسک‌ها اندیشیده شده است، گفت: از بهمن 88 طرح امانت دادن این عروسک‌ها در استان سیستان و بلوچستان به صورت آزمایشی آغاز شد و طرح موفقی بود که در ایام عید عروسک‌ها به خانه بچه‌های ایرانی بروند و همه بچه ها این عروسک‌ها را حتی برای چند روز داشته باشند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام اینکه الحمدالله این عروسک‌ها با استقبال خوب بچه‌ها نایاب شده است، خاطرنشان کرد: تمام عروسک‌های دارا و سارا در کانون پرورش فکری به 800 مرکز فرهنگی در سراسر کشور ارسال شده و دیگر عروسکی در کانون پرورش فکری در تهران باقی نمانده است.

وی تاکید کرد: مبشر نوروز سال 90 عروسک "عمو نوروز" است و عروسک "مبارک "که از محبوبیت زیادی بین بچه‌های ایرانی برخورداراست و تولید آن را تاکنون نداشتیم جهت تولید انبوه سفارش داده شده و تا پایان امسال این عروسک نیز به دست بچه‌ها می‌رسد.

رضایی با اشاره به اینکه در حوزه نشر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه کتاب کودک و نوجوان در شرف وقوع است، یادآورشد: نویسندهای حوزه رمان و داستان کودک را دور هم جمع کردیم و در چهار قالب رمان آزاد، رمان فانتزی و تخیلی، رمان طنز و فکاهی و رمان دینی و مذهبی با آنها قرار داد بستیم که بدون اعمال نظر کانون و طبق سلایق خودشان رمانهایی برای نوجوانان بنویسند که اولین رمان این طرح توسط "ابراهیم حسن بیگی" با نام "سوفی و چراغ جادو" نوشته شده است.

وی ضمن اشاره به کیفیت بالای این کتاب افزود: مطمئنا این کتاب در عرض یک هفته نایاب خواهد شد و باید در این زمینه به فکر بالا بردن میزان تیراژ کتاب‌ها باشیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: حوزه کتاب کودک و نوجوان نیازمند نگاهی علمی است و پختگی آثار بایستی به‌گونه‌ای باشد که همه بچه‌ها از خواندن رمان لذت ببرند و توزیع کنندگان و مولفان این حوزه به کار خود برای بچه‌ها افتخار کنند.

وی با اشاره به تعداد بسیار زیاد آثار ادبی در حوزه نشر عاشورایی تاکید کرد: بهترین زبان برای تفهمیم مفاهیم والا و ارزشمند دینی زبان هنر و ادبیات است و در حوزه انتشارات عاشورایی نیز تعداد زیادی رمان در مرحله چاپ است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین