کد خبر: ۱۰۸۶۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳

آخرین خبر از وضعیت 3 استیضاح در مجلس

طراحان بر اعلام وصول استیضاح و مطرح شدن آن در صحن مجلس تاکید دارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ در حال حاضر بحث استیضاح 3وزیر در مجلس مطرح است. 

به گزارش خبرنگار جام‌جم آنلاین، استیضاح صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دوم خرداد در مجلس کلید خورد و این استیضاح به امضای 30 نماینده رسیده همچنین نمایندگان 30 محور برای این استیضاح درنظر گرفتند. 

پس از جدی شدن این استیضاح در مجلس و فشار طراحان برای اعلام وصول آن علی لاریجانی رئیس مجلس و غلامعلی حدادعادل چهره شاخص اصول‌گرایان در مجلس به طراحان توصیه کردند تا قبل از طرح استیضاح در مجلس نشست هایی با خلیلیان برگزار شود.
 
براساس این توصیه تاکنون 4 نشست مشترک میان طراحان و خلیلیان برگزار شده و این جلسات در مجموع 15 ساعت به طول انجامیده است اما نتیجه‌ای در بر نداشته است و طراحان بر اعلام وصول استیضاح و مطرح شدن آن در صحن مجلس تاکید دارند. 

استیضاح مجید نامجو وزیر نیرو از روز سه شنبه دوم شهریور در مجلس مطرح شد که 32 امضا و 18 محور دارد تا کنون 2 نشست میان طراحان استیضاح با این وزیر برگزار شد اما این نشست‌ها بی‌نتیجه بود و طراحان پیگیر این استیضاح هستند و تصمیم دارند تا در جلسه روز یکشنبه 4 مهر مجلس آن‌را پیگیری کنند. 

استیضاح حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش از روز سه‌شنبه 16 شهریور در مجلس تهیه شده. این طرح 30 امضا و چندین محور دارد.

اعتراض معلمان نسبت به نحوه برگزاری آزمون استخدامی در وزارت آموزش و پرورش، تبعض در توزیع معلمان در سطح کشور و عدم رعایت کرامت انسانی معلمان از جمله محورهای این استیضاح است. 

در هر حال مجلس این روزها در نیمه دوم تعطیلات تابستانی به سر می‌برد و این تعطیلات که از روز چهارشنبه 17 شهریور آغاز شده تا یکشنبه چهارم مهر ادامه خواهد داشت و بعد از این تعطیلات مشخص خواهد شد که این استیضاح‌ها تا چه اندازه جدی است. 

محسن کوهکن نماینده لنجان و عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص آخرین خبر از استیضاح صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، حمیدرضاحاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و مجید نامجو وزیر نیرو، گفت: هنوز هیچ استیضاحی تحویل هیأت رئیسه مجلس نشده است. 

وی افزود: اگر طرح استیضاح وزیری تحویل هیأت رئیسه مجلس شود، قطعا مطابق آیین‌نامه عمل خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین