کد خبر: ۱۰۸۶۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰

اولین وزنه‌بردار ایران حذف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولین وزنه‌بردار ایران در مسابقات قهرمانی جهان 2010 آنتالیا بدون این كه ركوردی ثبت كند،‌ از دور مسابقات كنار رفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون مرتضی رضاییان كه در دسته 69 كیلوگرم وزنه‌ می‌زند، طبق پیش‌بینی كادر فنی حداقل باید امتیازاتی را صاحب می‌شد. اما او در حركت دو ضرب نتوانست وزنه‌یی را بلند كند و به همین دلیل در رده‌بندی این وزن هم قرار نگرفت.

رضاییان كه برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان شركت كرده بود، ضعیف ظاهر شد. دراولین حركت یک ضرب وزنه 145 کیلوگرم برای او انتخاب شده بود. اما در بلند کردن این وزنه ناموفق عمل کرد تا دست کادر فنی برای انتخاب وزنه های بهتر برای این وزنه بردار بسته باشد.

رضائیان در دومین حرکت خود وزنه 145 کیلوگرم را بالای سر برد، اما در تقابل با وزنه 150 کیلوگرمی مغلوب شد تا نتواند رکوردی را که بارها در تمرینات زده بود، تکرار کند. رضاییان با رکورد 145 کیلوگرم در مکان ششم قرار گرفت.

رضائیان که با وجود توصیه های کادر فنی مبنی بر اینکه نتایج حرکات یک ضرب را فراموش کرده و روی حرکات دوضرب تمرکز کند، باز هم شروعی ناموفق داشت و نتوانست در اولین حرکت دوضرب خود، وزنه 173 کیلوگرم را بالای سر ببرد.

او که مجبور بود با کمترین فاصله زمانی برای برای بلند کردن وزنه 173 کیلوگرم، دوباره روی تخته بیاید این بار خیلی راحت وزنه ازز دستش افتاد تا مشخص شود از تمرکز کافی برای رقابت با حریفانش در دسته 69 کیلوگرم بر برخوردار نیست.

رضائیان در سومین حرکت دوضرب خود، وزنه 175 کیلوگرم را درخواست کرد، که این بار موفق شد آن را بالای سر ببرد، اما شاید یک ثانیه زودتر رها کردن وزنه یا به تعبیر حسین رضازاده، یک ثانیه دیر زده شدن زنگ تیم داوری، سبب شد آخرین حرکت وزنه‌بردار ایران نیز با دو چراغ قرمز و یک چراغ سفید داوران، خطا اعلام شود.
رضائیان بدون ثبت هیچ رکوردی در حرکت دوضرب، از گردونه رقابت‌ها خارج شد تا نتواند جایی در میان وزنه‌برداران دسته 69 کیلوگرم داشته باشد.

در این دسته ونسلاس دابایا از فرانسه که 7 مدال جهانی، المپیک و قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد نیز به همراه رزوان مارتین از رومانی دیگر وزنه‌بردارنی بودند که از گردونه رقابتها خارج شدند. هویی لیائو از چین با مهار وزنه های 160 کیلوگرم در یکضرب و 198 کیلوگرم در دوضرب ضمن شکست رکورد دوضرب و مجموع جهان، از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کرد و بالاتر از وزنه‌برداران رومانی و ترکیه بر سکوی نخست ایستاد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین