کد خبر: ۱۰۸۶۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸

اولياء: مجلس هزينه تصميم‌گيری‌های نسنجيده دولت را نپردازد

تاخیر در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تبعات بسیاری دارد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عضو فراکسیون خط امام(ره) معتقد است که مجلس نباید هزینه تصمیم‌گیری‌های نسنجیده دولت در مورد اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها را بپردازد.

علی‌اکبر اولیاء، با انتقاد از مشخص نبودن شیوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و همچنین تاخیرهای صورت گرفته در اجرای آن،گفت: با وجود آنکه همه معتقدند که هدفمند کردن یارانه‌ها یک موضوع اساسی و اجتناب‌ناپذیر است، اما همواره با رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی دولت مواجه بوده‌ایم که این موضوع نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد.

به گفته وی مجلس همواره در برابر این رفتارهای غیر قابل پیش‌بینی دولت رفتار سنجیده و متینی داشته است و این انتظار را داشت که دولت با در نظر گرفتن همه جوانب و دقت‌نظر این قانون را اجراء کند.

این عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه مجلس افق این طرح را از 3 سال به 5 سال افزایش داد، یادآور شد: با وجود آنکه دولت تاکید داشت که باید در اجرای این طرح تعجیل کرد، اما مجلس با این موضوع مخالفت کرد و افق طرح را افزایش داد.

اولیاء با اشاره به تقاضای استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها که از سوی دولت مطرح شده بود، گفت: بهانه‌های دیگری همچون تقاضای دولت برای درآمد 40 هزار میلیارد تومانی برای یک سال و در نهایت آغاز اجراء قانون از پاییز امسال، وجود داشت.

به گفته وی تاخیر در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تبعات بسیاری دارد و آثار روانی افزایش قیمت‌ها که هنوز میزان آن مشخص نیست تاثیر خود را در میان مردم گذاشته است.

این عضو فراکسیون خط امام(ره)تصریح کرد: ظاهرا بناست پیش از آنکه وجوه یارانه‌ها نقدی به دست مردم برسد قیمت‌ها افزایش پیدا کند که این موضوع نیز تبعات سنگینی خواهد داشت.

اولیاء با اشاره به تعارض‌های موجود در رفتارهای دولت، گفت: بحث جنجالی خوشه‌بندی‌ها که در نهایت موجب شد دولت حرف خود را پس بگیرد و دیگر رفتارهای نسنجیده دولت در اجرای این قانون مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

این نماینده مجلس معتقد است که دولت باید به مجلس اعتماد کند تا مجلس مجبور نباشد هزینه تصمیم‌گیری‌های نسنجیده دولت را بپردازد و در نهایت آنکه این جراحی سنگین و بسیار ظریف نباید با هزینه‌های بالایی برای کشور مواجه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین