کد خبر: ۱۰۸۶۹۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
با استانی‌شدن انتخابات مخالفیم

وزارت کشور: طرح نمایندگان مجلس، نه مرغ است نه شترمرغ

آمادگی وزارت کشور برای انتخابات رایانه‌ای
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: طرح نمایندگان مجلس درباره استانی شدن انتخابات نه مرغ است نه شترمرغ، نه استانی است نه حوزه‌ای.

صولت مرتضوی رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور در پاسخ به سوالی درباره نظر این وزارتخانه درخصوص استانی شدن انتخابات گفت: با این طرح مخالفیم و معتقدیم انتخابات یا باید استانی برگزار شود و یا با همین سبکی که وجود دارد.

مرتضوی طرح نمایندگان مجلس را تلفیقی از این دو خواند و اضافه کرد: این طرح فرایند انتخابات را سخت تر و تصمیم گیری مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

وی اجرای طرح استانی شدن انتخابات را موجب افزایش هزینه‌های انتخاباتی دانست و گفت: این طرح همچنین کار را برای نامزدهای انتخاباتی سخت تر می‌کند و فکر می‌کنم نظام تشکیلاتی را قدری افزایش می‌دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در نهایت خروجی این طرح این است که آنهایی که متمول ترند و امکانات بیشتری دارند، امکان راهیابی شان به مجلس آسان تر خواهد بود.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره افزایش تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه هر 10 سال یک بار گفت : بر اساس اصل 64 قانون اساسی، دولت باید هر 10 سال، لایحه افزایش تا 20 نماینده به حوزه‌های انتخابیه را آماده و تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در فرصت و فرجه قانونی و با کار کارشناسی، این لایحه را به پایان رسانده است، گفت: اما همزمان بحثی در مجلس شورای اسلامی با عنوان استانی شدن انتخابات مطرح شد.

مرتضوی افزود: منتظریم این طرحی که نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها مطرح کرده‌اند به سرانجام برسد و سپس لایحه افزایش تا 20 نماینده به حوزه‌های انتخابیه را تقدیم دولت کنیم و دولت آن را به مجلس ارسال کند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: نرم‌افزارهای مختلفی برای برگزاری رایانه‌ای انتخابات تعریف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بخشی از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری هم رایانه‌ای برگزار شد، افزود: در برگزاری رایانه‌ای انتخابات، وزارت کشور به عنوان مجری، یک رف قضیه است و ناظر هم باید با این امر موافقت کند و آمادگی لازم را داشته باشد.

مرتضوی افزود: چنانچه ناظران به خصوص شورای نگهبان موافقت کنند، وزارت کشور آماده است بخش قابل توجه یا صد در صد انتخابات را رایانه‌ای برگزار کند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین