کد خبر: ۱۰۸۷۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۵
هدایت‌خواه، نماینده بویراحمد در مجلس شورای اسلامی:

چند شغله بودن نمایندگان مجلس، آفتی برای كشور است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده بویراحمد با اشاره به طرح نظارت مجلس بر نمایندگان و موضوع ماده 23 این طرح كه به ممنوعیت دو شغله بودن نمایندگان مجلس تاكید دارد، گفت: چند شغله بودن نمایندگان مجلس آفتی برای كشور است. 

ستار هدایت‌خواه سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به طرح نظارت مجلس بر نمایندگان و موضوع ماده 23 این طرح كه به ممنوعیت دو شغله بودن نمایندگان مجلس تاكید دارد، اظهار داشت: نمایندگان مجلس برای نمایندگی و امور مجلس وقت كافی ندارند و اگر بخواهند شغل دیگری غیر از نمایندگی داشته باشند جفای مسلم به حق مردم خواهد شد. 

وی افزود: مجلس محل برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری برای كشور است و وكلای ملت موظف هستند كه تمام وقت خود را در اختیار برنامه‌ریزی قرار دهند و اگر این كار را نكنند قطعا برنامه‌ریزی در كشور با مشكل مواجه خواهد شد. 

این نماینده مجلس با بیان اینكه برخی از نمایندگان علاوه بر نمایندگی عضو هیئت مدیره شركت‌های اقتصادی نیز هستند، ضمن انتقاد از این مسئله تاكید كرد: مردم به نمایندگان رای دادند تا نماینده آنها در قانون‌گذاری كشور باشد نه اینكه بخشی از وقت خود را در اموری صرف كنند كه هیچ ربطی به مجلس نداشته باشد. 

هدایت‌خواه با اشاره به ماده 24 طرح نظارت مجلس بر نمایندگان كه اهرم برخورد با نمایندگان متخلف و دو شغله را یادآور شده است، گفت: بعد از تصویب ماده 23 در مجلس باید اهرم برخورد برای كمیسیون اصل 90 با نمایندگان متخلف درنظر گرفته شود؛ دوشغله بودن برخی نمایندگان به آفتی برای كشور تبدیل شده است. 

وی افزود: برخورد با نمایندگان متخلف باید توسط مجلس صورت بگیرد چرا كه می‌توان قانونی را تصویب كرد كه طبق آن بیشترین برخورد با نمایندگان مجلس صورت بگیرد. 

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینكه برخی نمایندگان مجلس چند شغله هستند، گفت: به نظر من شایسته نیست كه پاسخ اعتماد مردم با صرف وقت به اموری غیر از نمایندگی، داده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین