آفتابنیوز : آفتاب: کارشناس علوم رفتاری دانشگاه شهید بهشتی با مطالعه بر روی صدها جوان ایرانی به این نتیجه رسیده که مردان ایرانی مصرف کننده 12 درصد لوازم آرایشی زنانه هستند.
مجید ابهری گفت: نتایج این پژوهش نشان میدهد برخی از لوازم و مواد آرایشی و بهداشتی مانند شامپو، کرمهای مرطوبکننده و ضد آفتاب، مام و اسپرههای بدن میان زنان و مردان مشترک است. همچنین برخی از مردان از ژل مو، ادکلن، رنگ مو و کرمهای برنزه کننده پوست نیز استفاده میکنند.
وی افزود: متاسفانه آمارها نشان میدهد که مردان بهویژه جوانان گرایش زیادی به استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی زنانه برای زیبایی خود پیدا کردهاند به نحوی که از کرم پودرهای سفید کننده، خط چشم و حتی "اپیلیدی" هم استفاده میکنند.
این پژوهشگر آسیبهای اجتماعی به جوانان توصیه کرد به جای استفاده از لوازم آرایشی زنانه برای زیباتر شدن از عطرهای خوشبو کننده استفاده کنند تا بوی بد بدن که ناشی از تحمل گرما، فعالیت زیاد بدن در حین کار و پیاده روی در ترافیک شهری است موجب آزار دیگران نشود.