کد خبر: ۱۰۸۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
در خطبه نماز جمعه این هفته تهران

صدیقی: نیاز امروز جامعه وحدت عملی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید براینکه نیاز امروز جامعه وحدت عملی است، گفت: با تغییر موضع ندادن، ایجاد شکاف و یاس در جامعه و نادیده گرفتن حرکت بالنده نظام جمهوری اسلامی، نمی‌توان به وحدت رسید. 

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به آتش زدن قرآن اشاره کرد و گفت: جسارت دنیای غرب که عموما از سوی صهیونیست‌ها بود طرح شیطانی و فتنه بزرگی بود که قلوب امام زمان، مومنان و پیروان اهل بیت را داغدار و رنجور کرد. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: آتش زدن قرآن حلقه دیگر از مجموعه طراحی شده بود که از جنگ تحمیلی و موضوع سلمان رشدی به عنوان یک حرکت مقابله با دین و گسترش حکومت دینی آغاز شد. 

وی افزود: سلمان رشدی یک شخص نبود بلکه جریانی بود که امام خمینی(ره) با آن حکم تاریخی دنیا را تکان داد. کشیدن کاریکاتور پیامبر اکرم و سایر انبیا نیز از دیگر حلقه‌های این طرح بود و در آخر سر، آتش زدن قرآن کریم بود. 

صدیقی تاکید کرد: آتش زدن قرآن حماقت، رذالت و خباثتی از سیاست‌های دنیای مادی بود. آنها با این کار، سرعت اضمحلال خود را تسریع کردند. 

صدیقی خاطرنشان کرد: هدف دیگر از این عمل خباثت‌بار این بود تا ظلم، بی‌رحمی و قتل و غارت نسبت به فلسطینیان فراموش شود. دنیای غرب و نظام استکباری به دنبال این است که هر روز با مطرح کردن مسأله‌ای جنایت‌های رژیم صهیونیستی را تحت‌الشعاع قرار دهد. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه فلسطین مسأله اساسی جهان اسلام اما حادثه پاکستان مسأله فوری مسلمانان است، گفت: با اینکه ملت ایران و نظام اسلامی همت بلندی را مبذول کرده و کمک‌های خوبی را انجام داده‌اند اما ابعاد فاجعه وسیع‌تر از آن است که با این کمک‌ها مشکلات مردم پاکستان حل شود به همین دلیل همچنان کمک کردن به آنها ضروری بوده و امیدوارم ملت ایران همچنان در خط مقدم حضور داشته باشند. 

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع خبرگان و بسیجیان، مسأله اساسی در فضای کنونی را حفظ وحدت دانست و گفت: در حال حاضر ما به وحدت عملی نیاز داریم نه اینکه افراد همچنان تغییر موضع نداده، در جامعه ایجاد شکاف و یاس کنند و حرکت بالنده نظام جمهوری اسلامی را در همه بحران‌ها و حتی در فتنه سال گذشته نادیده بگیرند و بگویند این انقلاب به پایان رسیده است. رهبری در بیانات خود فرمودند کسانی که چنین مطلبی را بیان می‌کنند، خود به پایان رسیده‌اند. 

امام جمعه این هفته تهران ادامه داد: در گذشته جبهه ملی و نهضت آزادی نیز همین مطالب را اعلام می‌کردند اما امام خمینی در جواب آنها اعلام کرد که خود شما به بن‌بست رسیده‌اید. 

وی تصریح کرد: برخلاف انتظار، کسانی که آن روز در مقابل این صحبت‌ها می‌ایستادند توقع بود تا در آنها مستهلک نشوند. 

صدیقی رمز وحدت را مقام معظم رهبری به عنوان یک قطب واحد دانست و افزود: امامت و ولایت جوهره دین ما را تشکیل می‌دهند و همیشه ملت ما پشت سر رهبری می‌ایستند. 

صدیقی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در آن روز تمام دنیا در یک‌طرف و با روش‌های علمی اعلام کردند که نهایت در شش ماه این انقلاب را شکست می‌دهند اما دیدند که ملت ایران با حضور مردمی و با تاسیس سپاه و در کنار تجربیات ارتش مسیر جدیدی را گشوده و همه فرمول‌های دنیای الحاد غرب و شرق را در هم ریخته و راه ظهور امام زمان را فراهم کرده است. 

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران به حضور محمود احمدی‌نژاد در نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور توانست به درستی پیام ملت قهرمان، رهبری، عزت، ظلم‌ستیزی و ایستادن در مقابل باج‌گیران و حتی به محاکمه کشیدن آمریکا در مساله 11 سپتامبر را مطرح کند. ما این سخنان را متعلق به شخص رئیس‌جمهور نمی‌دانیم بلکه معتقدیم توجه خداوند متعال به ملت ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین