کد خبر: ۱۰۸۹۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
حباب در قیمت‌ پیشنهادی فروش مسکن

آپارتمان در پاسداران، ونک و جردن، متری چند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مریم علیزاده در گزارشی در «دنیای اقتصاد» نوشت:

بازار فروش آپارتمان‌های مسکونی در برخی مناطق تهران به حالتی تبدیل شده که در آن، فروشنده‌ها تصور می‌کنند می‌توانند «قیمت پیشنهادی» را افزایش دهند.

در این مناطق که ظاهرا تعداد واحدهای مسکونی نوساز در مقایسه با سایر محله‌ها کمتر است، فروشنده‌ها به نوعی بازار را تحت اختیار دارند که همین موجب شده حباب قیمت مسکن البته در مرحله قبل از فروش به‌وجود بیاید.
این در حالی است که خریداران ملک در مقابل حباب قیمت برخورد کاملا طبیعی و به‌دور از عجله یا نگرانی را دارند.

نمونه‌ای از حباب قیمتی در برخی محله‌های منطقه 3 تهران به خوبی رویت می‌شود. در این منطقه که جردن، ونک، پاسداران، دروس و ظفر را شامل می‌شود، در حال حاضر بر اساس اطلاعاتی که سامانه ایران‌فایل ـ بازار مجازی معاملات مسکن ـ منتشر کرده، متوسط قیمت پیشنهادی فروشنده‌های آپارتمان متر مربعی 3 میلیون تومان است. این نرخ در شرایطی است که در همین محله‌ها خریداران، بودجه خریدی در حدود متری 5/ 2 میلیون تا 3 میلیون تومان را در اختیار دارند. 

سامانه ایران‌فایل به آدرس اینترنتی www.iranfile.ir در این باره گزارش داده است: روند تعیین قیمت پیشنهادی از سوی فروشنده‌های واحد مسکونی در منطقه 3 نشان می‌دهد نرخ‌ها از تابستان 87 تا کنون شیب منفی داشته و از متری 5/ 4 میلیون تومان کاهش تدریجی داشته و هم‌اکنون به حدود 3 میلیون تومان رسیده است. در این مسیر از پاییز 88، قیمت تغییر محسوسی نداشته است.

محله‌های شاخص در منطقه 3 اغلب جزو محله‌های بالانشین محسوب می‌شود که به‌خاطر این وضعیت باید سطح قیمت‌ مسکن در آنها در مقایسه با میانگین قیمت در کل شهر تهران بیشتر باشد، اما در حالی‌که متوسط قیمت مسکن در پایتخت بین یک میلیون و 500 هزار تا یک میلیون و 700 هزار تومان است، نمی‌توان انتظار داشت این رقم در منطقه 3، دو برابر آن باشد.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، بر مبنای آنچه ایران‌فایل -بازار خرید و فروش اینترنتی معاملات مسکن- از روی اطلاعات مشتریان خود در منطقه 3 جمع‌بندی کرده و قیمت‌هایی را که متقاضیان آپارتمان به عنوان قیمت دلخواه خود اعلام کرده‌اند مبنا قرار داده، مشخص شده است، هم‌اکنون افرادی که به عنوان خریدار در این منطقه به دنبال آپارتمان هستند به‌طور متوسط توانایی خرید به قیمت مترمربعی 5/ 2 میلیون تا 3 میلیون تومان را دارند. همچنین تعداد افرادی که قدرت خرید آنها حدود متر مربعی 2 تا 5/ 2 میلیون تومان است با تعداد افرادی که قدرت خرید آنها در حد متری 3/3 تا 5 میلیون تومان است، تقریبا برابر است.

براساس این گزارش نتایج تحلیل‌ها از رفتار متقاضیان مسکن در منطقه 3 حاکی است محله ظفر رتبه اول بیشترین جست‌وجو را برای خرید آپارتمان به خود اختصاص داده است که بعد از آن به ترتیب پاسداران، میرداماد، جردن، دولت، دروس، دیباجی، اختیاریه، شیخ‌بهایی و ونک در رتبه‌های بعدی بیشترین متقاضی قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین