کد خبر: ۱۰۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳

جوانفکر: احمدی‌نژاد، رسانه‌های غربی را مچاله کرد

آمریکا مکان امنی برای میزبانی سازمان ملل نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهوری و مدیرعامل خبرگزاری رسمی دولت که احمدی‌نژاد را در سفر نیویورک همراهی می‌کرد، اظهار کرد: امنیتی شدن شهر نیویورک نشانگر افزایش ناامنی در این شهر است و باید مکان امن دیگری برای مجمع سازمان ملل پیدا کرد. 

وی با حضور در برنامه گفت‌و گوی خبری اخبار 22:30 دقیقه شبکه دو، با بیان اینکه احمدی‌نژاد رسانه‌های غربی را مقهور و مچاله کرد، گفت: امنیت، مهم‌ترین نیاز برای مکانی است که در آن مدیریت دنیا برنامه‌ریزی و اداره می‌شود و امنیتی شدن فضای موجود حاکی از آن است که نیویورک شرایط لازم امنیتی رابرای میزبانی سازمان ملل از دست داده است.

جوانفکر افزود: فضای امنیتی سازمان ملل و شهر نیویورک به‌گونه‌ای بود که مانع از ارتباط مطلوب نمایندگان کشورهای مختلف شده بود.

وی، رفتار نیروی‌های امنیتی آمریکایی در سازمان ملل را توهین‌آمیز خواند و اظهار عقیده کرد: فضای امن مورد نیاز سازمان ملل از بین رفته و باید به این موضوع پرداخته شود زیرا در این فضا امکان تصمیم‌گیری‌های عالمانه برای جهان با این همه نابرابری وجود ندارد.

جوانفکر با بیان این که سوال‌های خبرنگاران آمریکایی تنها حول 4 یا 5محور بوده است، گفت: سوالات تکراری و در زمینه‌های مشخصی از قبیل حقوق بشر، 3جاسوس دستگیر شده آمریکایی، مامور مفقود شده اف‌بی‌آی در جزیره کیش، اثرات تحریم‌های اقتصادی آمریکا و روابط ایران و آمریکا بود.

وی اظهار کرد: تکرار با هدف تلقین اثرات تحریم اقتصادی نمونه‌ای از سوالات هدفدار بود که قصد داشتند تا با القای موثر بودن تحریم‌ها موجبات تضیعف ایران را فراهم سازند.

وی با انتقاد از اظهارات برخی از افراد در داخل کشور در زمینه زیانبار بودن تحریم‌های اقتصادی، گفت: بهتر است این افراد خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان فراهم نکنند زیرا همگان می‌دانند تحریم‌های اقتصادی بر اراده مردم ایران کمترین اثری نخواهد داشت.

جوانفکر با اشاره به‌وجود "برنامه‌های خاص رسانه‌های غربی" در مواجهه و مصاحبه با احمدی‌نژاد، گفت: اظهارنظر رسانه‌های غربی موید ناتوانی آنان و باطل و پوچ بودن نظرات و تفکر سرمایه‌داری است و همچنین وقار و متانت و تسلط احمدی‌نژاد به امور بین‌المللی و آرامش نشاءت گرفته از ایمان وی، رسانه‌های غربی را مقهور و مچاله کرد.

مشاور احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال مجری برنامه در زمینه اینکه "مدیریت جهان توسط سازمان ملل یعنی چه؟"، پاسخ‌گویی به مشکلات موجود و جلوگیری از تقویت واگرایی، ترویج افراط‌گری، انباشته شدن سلاح‌های هسته‌ای توسط ابرقدرت‌ها، مواد مخدر و یک‌جانبه‌گرایی را از وظایف سازمان ملل دانست که مغفول مانده و عده‌ای این سازمان را به ابزاری برای خدمت به اهداف خود تبدیل کرده‌اند. 

جوانفکر با انتقاد از نداشتن گزارش‌گران و مجریان مطرح در عرصه‌های رسانه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای اظهار کرد: باید در نشستی منطقی آسیب‌ها را شناسایی کرده و بر اساس منافع ملت برنامه‌های رسانه‌ها را تنظیم کرد تا در منطقه حرف برای گفتن داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پرداختن به مقوله رسانه در این زمان محدود امکان پذیر نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین